wytwarzano w Polsce
Gwarancja 24 miesiące
Każdy silnik zaprojektowany jest tak, żeby pracował w ściśle określonej temperaturze (tolerancja temperatury otwierania termostatu powinna się mieścić w przedziale od ±1,5°C do ±3,0°C).
Ze względu na ograniczenie emisji szkodliwych związków chemicznych, jak najniższe zużycie paliwa i utrzymanie maksymalnej skuteczności silnika, pokaźne jest jak najszybsze uzyskanie jego właściwej temperatury i utrzymywanie jej niezależnie od zmieniających się warunków pracy.
na dodatek, w zimie, właściwa temperatura silnika zapewnia korzystne ogrzewanie wnętrza pojazdu.
Aby spełnić te wymogi i uniknąć zniszczenia silnika, w układzie chłodzenia niezależnie od pory roku, musi pracować produktywny i dobrej jakości termostat.
W naszych termostatach zastosowaliśmy czynnik roboczy o wysokim przewodnictwie grzewczym, co w połączeniu z odpowiednią konstrukcją sprężyn i innych jego komponentów roboczych, sprawia prędkie reakcje na zmiany temperatury silnika (np. Spowodowane jazdą pod górę).
W silnikach, w których odpowietrzenie układu chłodzenia jest utrudnione,, a także w tych, w których nie ma odpowietrzenia w innym miejscu układu, zastosowaliśmy zawory odpowietrzające, eliminujące przecieki przy zamkniętym zaworze, podczas rozruchu silnika. W niektórych konstrukcjach silników sprawia to skrócenie czasu dojścia do ich optymalnej temperatury.W termostatach Stahlter zastosowaliśmy materiały wytrzymałe na korozję nie tylko w warunkach otoczenia,ponadto w różnych, niekorzystnych warunkach pracy w silniku (wysoka temperatura, czynniki chemiczne).
W celu uzyskania minimalnych wahań temperatury silnika, spowodowanych gwałtownym dopływem zimnej cieczy z chłodnicy w momencie otwarcia termostatu, opracowaliśmy przy użyciu technik komputerowych słuszny zarys zaworu.
zastosowane przez nas stożkowe sprężyny spore przesuwanie się dolnego zaworu, co nie pozwala na zablokowanie otwierania termostatu. Dzięki czemu wznosi to jego wytrzymałość i bezusterkowość i umożliwia uzyskanie obszernego skoku zaworu i dzięki temu lepszego przepływu czynnika chłodzącego przy wysokich temperaturach.
Zamiennik: OE OPEL - 13 38 003 (1338003); 13 38 331 (1338331) BEHR - TI 54 92D (TI5492D) FEBI - 27869 (z obudową); 28349 (z obudową) VERNET - TH6519.92J (z obudową); TH6856.92J (z obudową) WAHLER - 4208.92D (z obudową); 4242.92D (z obudową)
wykorzystanie:
Silniki: 1.4 16v; 1.6 16v
OPEL Astra F,G; Combo; Corsa C; Meriva; Ventra B,C; Zafira A