Menu

Wahacz Lewy Nkpl,inne,opel Corsa B/combo/tigra 97-00

Cechy produktu

  • Producent OPTIMAL 
  • Marka pojazdu Opel 

Opis

parametry
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, u dołu
  • typ wahacza: Wahacz poprzeczny
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przegubu nośnego / prowadzącego
  • Numer podwozia od: V3023598, V4166926, V6066280
  • parzyste numery artykułów: G6-631
OpisZawieszenie samochody osobowe: części

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od rodzaju wahacza, jego integralnymi elementami mogą być także sworznie, a także tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast powoduje zwiększone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały składnik zawieszenia, jednak jeszcze podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje, a także sworznie są nierozdzielnymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być choćby po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się przez stuki lub niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one zwykle na zmęczeniu materiału, z którego wykonany jest wahacz, wygięciu lub pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega z zasady na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać głównie na skrzypieniu podczas przyspieszania albo hamowania, stukaniu podczas jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym albo nierównomiernym zużyciu opon oraz wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Nawet niewielki luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny poprzez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia lub pęknięcia gumy, z jakiej wytwarzana jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może mieć fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Jednocześnie, choćby wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego rodzaju sytuacjach występuje obszerne prawdopodobieństwo, iż uszkodzeniu uległ dodatkowo sam przegub kulowy, poprzez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii choćby po zamianie osłony. Gumowa osłona może dodatkowo zamknąć w swoim wnętrzu destrukcyjne dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. Na dodatek, poprawna praca przegubu kulowego wymaga występowaniu substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana poprzez wodę, wyschnąć albo zostać zanieczyszczona poprzez ciała obce.

O marce Optimal zawieszenie

Optimal AG to niemiecka marka odpowiedzialna za wytwarzanie części do samochodów osobowych i dostawczych. Producent jest na rynku od ponad 20 lat. Specjalizuje się z reguły w wytwarzaniu głównych części zawieszenia takich jak amortyzatory, łożyska czy wahacze. Ponadto formuje dodatkowo części dla praktycznie każdego układu: hamulcowego, wydechowego, kierowniczego i wielu innych. W swojej ofercie posiada też elementy dedykowane dla chłodzenia silnika w samochodach. Marka jest znana ze wykorzystywania progresywnych technologii i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Dzięki czemu wszystkie części, które wywożone są z fabryk Optimal trafiają do samochodów nie tylko niemieckich, lecz też innych marek europejskich. Na dodatek znajdują dodatkowo zastosowanie w pojazdach produkcji azjatyckiej i amerykańskiej. Części tworzone są z tworzyw wysokiej jakości, co na pewno przyczyniło się do uzyskania wielu certyfikatów respektowanych w Europie i na całym świecie. Części układu kierowniczego (ok. 3000 produktów) produkowane są na progresywnych, skrupulatnych maszynach. Poprzez stałe kontrole w trakcie całości trwania procesu produkcji OPTIMAL Polska Sp. Z o.o. Zapewnia Państwu wyjątkowo dobrą jakość produktów. To właśnie podstawa niezawodności naszych części osi i systemów kierowniczych. W przeważającej większości są one poddawane poprzez TÜV-Süd specjalnym procedurom testującym i oceniającym, by ostatecznie możliwa była certyfikacja i zatwierdzenie artykułu! aby sprostać wymogom najnowszych generacji części zamiennych proces ten będzie kontynuowany i stale rozwijany.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.