Menu

Wahacz Prawy,inne,skoda Favorit/forman/pick-Up 93-96

Cechy produktu

  • Producent OPTIMAL 
  • Marka pojazdu Skoda 

Opis

parametry
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z prawej
  • wariant wahacza: Wahacz poprzeczny
  • wymiar stożka [mm]: 17
  • parzyste numery artykułów: G6-592
OpisZawieszenie samochody osobowe: elementy

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od typu wahacza, jego niepodzielnymi elementami mogą być także sworznie, a także tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast powoduje powiększone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały element zawieszenia, jednak także podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje i sworznie są nienaruszalnymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być nawet po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się przez stuki albo niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one z zasady na zmęczeniu materiału, z którego wyprodukowany jest wahacz, wygięciu albo pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega najczęściej na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać najczęściej na skrzypieniu podczas przyspieszania albo hamowania, stukaniu w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym albo nierównomiernym zużyciu opon i wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Nawet znikomy luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny poprzez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia lub pęknięcia gumy, z jakiej produkowana jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może mieć fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Równocześnie, choćby wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego typu sytuacjach występuje spore prawdopodobieństwo, iż uszkodzeniu uległ jeszcze sam przegub kulowy, przez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii nawet po zamianie osłony. Gumowa osłona może ponadto zamknąć w swym wnętrzu zgubne dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. Dodatkowo, poprawna praca przegubu kulowego wymaga obecności substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana przez wodę, wyschnąć lub zostać zanieczyszczona przez ciała obce.

O marce Optimal zawieszenie

Optimal AG to niemiecka firma odpowiedzialna za wytwarzanie części do samochodów osobowych i dostawczych. Firma jest na rynku od ponad 20 lat. Specjalizuje się przeważnie w produkowaniu głównych części zawieszenia takich jak amortyzatory, łożyska czy wahacze. Ponadto buduje w dodatku części dla praktycznie każdego układu: hamulcowego, wydechowego, kierowniczego i wielu innych. W swojej ofercie ma też komponenty przeznaczone dla chłodzenia silnika w samochodach. Producent jest znana ze używania innowacyjnych technice i wprowadzania prekursorskich rozwiązań. Dzięki czemu wszystkie części, które wywożone są z fabryk Optimal trafiają do samochodów nie tylko niemieckich, lecz też innych marek europejskich. Na dodatek znajdują w dodatku zastosowanie w pojazdach produkcji azjatyckiej i amerykańskiej. Części wykonane są z tworzyw wysokiej jakości, co bez dwóch zdań przyczyniło się do uzyskania wielu atestów respektowanych w Europie i na całym świecie. Części układu kierowniczego (ok. 3000 produktów) wytwarzane są na nowoczesnych, starannych maszynach. Przez stałe kontrole w trakcie całości trwania procesu produkcji OPTIMAL Polska Sp. Z o.o. Zapewnia Państwu wyjątkowo prawidłową jakość produktów. To właśnie podstawa bezusterkowości naszych części osi i systemów kierowniczych. W przeważającej większości są one poddawane przez TÜV-Süd specjalnym procedurom testującym i oceniającym, aby ostatecznie osiągalna była certyfikacja i zatwierdzenie artykułu! żeby sprostać wymogom najnowszych generacji części zamiennych proces ten będzie kontynuowany i stale rozwijany.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.