Menu

Wahacz Przod Prawy Fiat Punto Ii 99> Hgt Szt Optimal

Cechy produktu

  • Producent OPTIMAL 
  • Marka pojazdu Fiat 

Opis

właściwości
  • Strona zabudowy: Oś przednia, z prawej
  • rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
  • parzyste numery artykułów: G6-882
OpisZawieszenie samochody osobowe: komponenty

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od rodzaju wahacza, jego nienaruszalnymi elementami mogą być także sworznie oraz tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast sprawia powiększone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały komponent zawieszenia, jednak także podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje, a także sworznie są nienaruszalnymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być choćby po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się poprzez stuki lub niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one zwykle na zmęczeniu materiału, z którego tworzony jest wahacz, wygięciu lub pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega na ogół na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać przede wszystkim na skrzypieniu w trakcie przyspieszania albo hamowania, stukaniu w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym lub nierównomiernym zużyciu opon, a także wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Choćby niewiele znaczący luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny poprzez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia lub pęknięcia gumy, z jakiej wyprodukowana jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może posiadać fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Jednocześnie, choćby wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego typu sytuacjach występuje obfite prawdopodobieństwo, że uszkodzeniu uległ na dodatek sam przegub kulowy, przez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii choćby po zamianie osłony. Gumowa osłona może na dodatek zamknąć w swym wnętrzu krzywdzące dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. Dodatkowo, korzystna praca przegubu kulowego wymaga występowaniu substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana poprzez wodę, wyschnąć albo zostać zanieczyszczona poprzez ciała obce.

O marce Optimal zawieszenie

Optimal AG to niemiecka producent odpowiedzialna za wytwarzanie części do samochodów osobowych i dostawczych. Producent jest na rynku od ponad 20 lat. Specjalizuje się w głównej mierze w produkcji głównych części zawieszenia takich jak amortyzatory, łożyska czy wahacze. Ponadto kreuje na dodatek części dla praktycznie każdego układu: hamulcowego, wydechowego, kierowniczego i wielu innych. W swojej ofercie posiada też części dedykowane dla chłodzenia silnika w samochodach. Producent jest znana ze stosowania innowacyjnych technologii i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Dzięki temu wszystkie części, które wywożone są z fabryk Optimal trafiają do samochodów nie tylko niemieckich, ale też innych marek europejskich. Dodatkowo znajdują także wykorzystanie w pojazdach produkcji azjatyckiej i amerykańskiej. Części wytworzone są z materiałów wysokiej jakości, co bez wątpienia przyczyniło się do uzyskania wielu atestów respektowanych w Europie i na całym świecie. Części układu kierowniczego (ok. 3000 produktów) stworzone są na postępowych, dokładnych maszynach. Przez stałe kontrole podczas całości trwania procesu produkcji OPTIMAL Polska Sp. Z o.o. Zagwarantuje Państwu wyjątkowo korzystną jakość produktów. To właśnie podstawa bezusterkowości naszych części osi i systemów kierowniczych. W przeważającej większości są one poddawane przez TÜV-Süd specjalnym procedurom testującym i oceniającym, żeby ostatecznie realna była certyfikacja i zatwierdzenie produktu! żeby sprostać wymogom najnowszych generacji części zamiennych cykl ten będzie kontynuowany i stale rozwijany.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.