Menu

D3 Witamina Słońca - DR. JACOB'S

Cechy produktu

  • Producent DR JACOB'S 
  • Postać krople 
  • Rodzaj witamina D3 

Opis

D3 Witamina słońca, suplement diety, dla wytrzymałości, zębów i kości

artykuł adekwatny dla wegetarian

20 ml na 600 porcji dziennych po 800 j.m. (IU)

Witamina D powstaje w skórze pod wpływem promieni słonecznych. W naszej strefie geograficznej jest to możliwe od kwietnia do września w godz. 10-15 przy min. 15-minutowym dziennym eksponowaniu przynajmniej przedramion i nóg. Jeżeli jednak w tych miesiącach brak słońca, nie przebywamy na nim albo stosujemy kremy z filtrem (mogą one ograniczyć wytwarzanie witaminy D nawet o 90%), niski poziom witaminy D może już wczesną jesienią odbić się negatywnie na oporności. Poprzez pozostałą cześć roku wytwarzanie witaminy D w skórze praktycznie nie zachodzi. W naszym klimacie zbyt minimalna podaż witaminy D jest więc powszechna.

Zdolność wytwarzania witaminy przez skórę zmniejsza się także wraz z wiekiem, co może prowadzić do zmniejszenia wchłaniania wapnia, ważnego dla kości, a także funkcjonowania mięśni (witamina D bierze udział we wchłanianiu wapnia). O dużo więcej słońca do wytwarzania witaminy D w skórze potrzebują osoby ze śniadą i ciemną cerą.

Żywność niskiej jakości, a także wysoko przetworzona może nie zapewniać adekwatnej ilości witaminy D. A i przy prawidłowym odżywianiu pokarmy mogą zapewnić z zasady tylko ok. 30% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. Dlatego tak ważna jest jej suplementacja.

Tylko jedna kropla Witaminy słońca zawiera aż 800 j.m. Witaminy D3. Jest to liczba zapewniająca odpowiedni poziom tej witaminy nawet u osób z zupełnym brakiem jej endogennego wytwarzania.

Witamina D ma naukowo potwierdzony prawidłowy wpływ na zdrowie:

- dla korzystnego funk­cjonowania układu odpor­nościowego,

- dla utrzymania zdrowych kości i zębów,

- przyczynia się do normal­nego wzrostu i rozwoju kości u dzieci,

- dla utrzymania prawidło­wej funkcji mięśni,

- dla dobrego wchłaniania wapnia, a także fosforu,

- dla dobrego pozio­mu wapnia we krwi,

- bierze udział w dobrych podziałach komórek.

Według Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności bezpieczny poziom spożycia (UL**) witaminy D ze wszystkich źródeł dla dorosłych i dzieci od 11 roku życia wynosi 100 μg (mikrogram). Dla dzieci od 1 do 10 roku życia – 50 μg.


Kropla Witamina słońca D3 zawiera 20 μg, co jest równowartością 800 j.m. (IU)**** witaminy D i stanowi 400% zalecanej dziennej dawki (RDA) i 20% bezpiecznego poziomu spożycia dla dorosłych i jego 40% dla dzieci.

Ustalony przez EFSA poziom braku obserwowanych działań niepożądanych (no observed adverse effect level – NOAEL) wynosi dla witaminy D 250 µg/dzień. Witamina D ma wyjątkowo niskie ryzyko przekroczenia UL.

*przy braku syntezy endogennej; **maksymalna bezpieczna dawka dzienna; ***mikrogram; **** jednostka międzynarodowa (international unit) określająca liczba substancji aktywnej

Porcja zalecana do spożycia w ciągu dnia dla osób powyżej 1 roku życia: 1 kropla dzien­nie na łyżeczce.

Taka porcja posiada 20 μg witaminy D3 (800 j.m.), co odpowiada 400% zalecanego dziennego spożycia (RWS) oraz 20% bezpiecznej dziennej porcji (UL) dla osób powyżej 11 roku życia oraz 40% bezpiecznej dziennej porcji dla dzieci od 1 do 11 roku życia.

Dla dzieci do 11 roku życia Witamina słońca D3 nie powinna być przyjmowana razem i innymi produktami zawierającymi witaminę D.

U dzieci do 1 roku życia stosować pod kontrolą lekarza.

Okres ciąży i karmienia - przyjmowanie preparatów z witaminą D w trakcie ciąży i karmienia powinno być skonsultowane z lekarzem. Długookresowe przyjmowanie nadmiernych porcji dziennych witaminy D w trakcie ciąży i karmienia może mieć negatywny wpływ na płód i noworodka. Nadmiar witaminy D może być przyczyną deformacji płodu i chorób kości u noworodka.

Do buteleczki Witamina słońca D3 dołączona jest nakrętka z funkcjonalną pipetką upraszczającą dokładne porcjowanie.

Olej MCT

W produktach Dr. Jacob’s z witaminami A, D, E i K w płynie stosujemy frakcję kwasów tłuszczowych MCT, pozyskiwaną z oleju kokosowego. W przeciwieństwie do samego oleju kokosowego, bogatego w nasycone kwasy tłuszczowe, które, jako artykuł spożywczy, nie są korzystne dla zdrowia, średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe MCT posiadają mnóstwo dobrych cechy zdrowotnych, a także dietetycznych, z których dużo jest potwierdzona naukowo. Jedną z nich jest to, iż MCT nie wpływa negatywnie na profil lipidowy krwi i nie powiększa ryzyka wystąpienia chorób układu krążenia.

użycie MCT ma niezwykle korzystny wpływ na odporność witamin rozpuszczonych w tym oleju. W porównaniu z innymi olejami, MCT ma także pokaźnie pokaźniejszą niepodatność na jełczenie. Dzięki czemu witaminy Dr. Jacob’s mogą mieć maksymalny dopuszczalny termin przydatności do spożycia (2 lata) i zachowują świeżość długo od momentu pierwszego otwarcia buteleczki. Olej MCT nie ma smaku, co jest ważne w przypadku podawania witamin niewiele znaczącym dzieciom.

Przechowywanie
Przechowywać w miejscu niedostępnym dla nieznacznych dzieci. Po otwarciu przechowywać w temperaturze 6 do 25 °C, lecz nie w lodówce. Chronić przed światłem słonecznym. Zużyć w ciągu 12 miesięcy
elementy:
olej MCT (z kokosa, 95%), przeciwutleniacz: tokoferol (naturalna witamina E), cholekalcyferol (witamina D3).

artykuł odpowiedni dla wegetarian - w przeciwieństwie do innych produktów z witaminą D3, ta zawarta w produkcie Witamina słońca D3 pozyskiwana jest z lanoliny z wełny owczej (ekstrahowana za pomocą naświetlania promieniami UV).

Nie należy przekraczać zalecanej dziennej porcji do spożycia. Przechowywać w sposób niedostępny dla niewiele znaczących dzieci. Suplement diety nie może być używany jako substytut (zamiennik) stabilnej diety.

___________________________________________________________________________

dane o witaminie D

Ocenia się, iż ok. 80-100% dobowego zapotrzebowania na witaminę D3 pochodzi z biosyntezy w skórze, a tylko w niewielkim stopniu wspomagane jest przez źródła pokarmowe. Dieta bazująca na żywności niskiej jakości albo wysoce przetworzonej praktycznie nie mieści tej witaminy.

Witamina D powstaje w skórze pod wpływem promieni słonecznych (wytwarzanie endogenne). W naszej strefie geograficznej jest to osiągalne od kwietnia do września w godz. 10-15 przy min. 15-minutowym dziennym eksponowaniu przynajmniej przedramion i nóg. Nadmiar witaminy D tworzonej w ten sposób magazynowany jest w tkance tłuszczowej i uwalniany do krwiobiegu poprzez około dwa miesiące. Jeżeli jednak w tych miesiącach brak słońca, nie przebywamy na nim albo stosujemy kremy z filtrem (mogą one ograniczyć wytwarzanie witaminy D nawet o 90%), niski poziom witaminy D może już wczesną jesienią może być niewystarczający dla wsparcia wytrzymałości. Skóra o bardzo ciemnej karnacji produkuje witaminę D około sześciu razy wolniej, na skutek pochłaniania promieniowania UV poprzez melaninę. Poprzez pozostałą cześć roku wytwarzanie witaminy D w skórze praktycznie nie zachodzi. W naszym klimacie zbyt niewiele znacząca endogenna podaż witaminy D jest więc powszechna.

Zdolność wytwarzania witaminy przez skórę zniża się także wraz z wiekiem, co może prowadzić do braku wsparcia dla wchłaniania wapnia, ważnego dla kości oraz funkcjonowania mięśni (witamina D bierze udział we wchłanianiu wapnia).

Zbyt mało witaminy D

Przyczyny niewystarczającej ilości witaminy D to mała jej ilość w diecie, a także zbyt śladowa ekspozycja na słońce. Jednak przyczyną mogą być także najróżniejsze zaburzenia wchłaniania albo przemiany witaminy D w wątrobie i nerkach, w jej aktywne biologicznie metabolity. W takich przypadkach należy podjąć leczenie.

Wymagającymi wizyty u lekarza objawami długookresowego niedoboru witaminy D mogą być:

- krzywica (u dzieci i młodzieży),

- rozmiękanie kości (osteomalacja),

- osteoporoza u dorosłych,

- złamania, skrzywienia i zwyrodnienia układu kostnego, zniekształcenia sylwetki,

- bóle kości i stawów,

- złe funkcjonowanie układu nerwowego i mięśniowego,

- zapalenie spojówek,

- stany zapalne skóry,

- osłabienie organizmu i zmniejszenie wytrzymałości,

- ciągłe uczucie zmęczenia,

- depresja,

- pogorszenie słuchu,

- osłabienie i wypadanie zębów,

- powiększenie ryzyka chorób autoimmunologicznych, zwłaszcza cukrzycy typu I, choroby Leśniowskiego-Crohna, niektórych rodzajów nowotworów.

Osoby z chorobą Parkinsona i stwardnieniem rozsianym mają niższe stężenie witaminy D w ascetycznicy.

Przedawkowanie witaminy D

Przedawkowanie witaminy D nie jest realne przez zbyt pokaźne wystawienie skóry na promienie słoneczne. Witaminę D przedawkować można jedynie poprzez nadmierne jej spożycie, np. Długofalowe przekraczanie maksymalnej bezpiecznej ilości 100 μg dziennie (4000 j.m.). Jednak zdarza się to szczególnie rzadko, gdyż wymaga to wyjątkowo obfitych porcji witaminy D, nawet ok. 1 250 μg (50 000 j.m.) dziennie. Jednak w niektórych chorobach np. Gruźlicy czy sarkoidozie, objawy zatrucia mogą spowodować porcje dzienne nawet o mnóstwo mniejsze, np. Powyżej 25 μg (1000 j.m.) na dobę. Dlatego nie należy spożywać skoncentrowanych postaci witaminy w sytuacji takich chorób.

Przy długotrwałym przekraczaniu maksymalnej bezpiecznej ilości witaminy D wystąpić może hiperkalcemia (nadmierny poziom wapnia w bezkompromisowicy krwi), co może powodować:

- ciągłe poczucie pragnienia,

- częste oddawanie moczu,

- uczucie otępienia, niepokoju,

- osłabienie i proste męczenie się,

- brak apetytu, wymioty,

- świąd skóry,

- bóle głowy,

- powstawanie kamieni nerkowych lub zwapnienie nerek (w dłuższym czasie)

- nadciśnienie.

chociaż, w niektórych przypadkach zalecane jest okresowe przekraczanie nawet maksymalnej bezpiecznej ilości dziennej – decyzję taką zawsze podejmuje lekarz.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.