Jak sporo innych drogich stylizacji z wyższej półki pachnidła firmy Paco Rabanne sporo łączy ze światem mody i Paryżem. Paco Rabanne, właściwie Francisco Rabaneda-Cuervo, z pochodzenia Baskijczyk, z początkiem ostatniej wojny znalazł schronienie wraz z matką w Paryżu.
Dość szybko odnalazł tam odpowiednie drzwi do świata Haute Couture, po części dzięki swej matce krawcowej z zawodu, a po części dzięki umiejętności rysowania, czym dorabiał sobie w czasie studiów architektury u Givenchy i innych projektantów mody.
Pierwszą własną serię zaprojektował w 1966 roku, która okazała się być obszernym sukcesem. Zasłynął on m. In. Z kostiumów dla Jane Fondy w filmie „Barbarella". Marka wywodzącą się od jego imienia prędko uzyskała popularność i odergrała wyraźną rolę w kształtowaniu stylu lat sześćdziesiątych.
W Paryżu dom mody Paco Rabanne znany był z prowokacji na pokazach mody, które stale jako pierwsze odbywały się z towarzyszeniem muzyki i nieraz przypominały detalowo przygotowane przedstawienia. Osobiste zainteresowania Rabanne futuryzmem znalazły przeniesienie w jego projektach ubrań, do których realizacji stosował często niekonwencjonalne materiały, jak metale, plastik i papier.
Pomysł, który się wtedy narodził, na sukienkę naszywane metalowe aplikacje, stał się swojego rodzaju jego ulubionym motywem, który do dziś pojawia się w kolejnych kolekcjach. Po dynamicznym progresywnym początkowym okresie Rabanne zaczął się w miarę upływu lat wycofywać z aktywnego udziału z interesu, aby po latach powrócić z nową pasją dla perfum...!
Black XS to bardzo udana kreacja kobiecych perfum, której przypisuje się charakter kwintesencji kobiecości. Szczególnym polem do popisu okazały się jednak być dla Rabanne perfumy męskie, jak One Milion i Invictus.
Wszystkie serie obejmujące każdorazowo także perfumowane kosmetyki nadzwyczajnie sprzedają się i znalazły nad wyraz pozytywny oddźwięk za unikatową oryginalność i jakość. Symbolizują to już ich ekstrawaganckie flakony, które posiadają charakter obiektów kolekcjonerskich.
Black XS to utrzymany w konwencji stylistycznej rockowej krągły fioletowy flakon ze szklaną finezyjną różą i srebrnym napisem. One Milion to ni mniej ni więcej jak złota sztabka, podczas gdy Invictus to platynowe trofeum.