firma Bosch jako pierwsza wprowadziła na rynek wycieraczki bezprzegubowe Aerotwin. Płaska i sprężysta szyna stabilizująca Evodium zastąpiła tradycyjną konstrukcję przegubową. Pióro wycieraczki Bosch Aerotwin wykonane jest z dwóch rodzajów gumy, miękkiej i twardej.
technika ta sprawia, iż z jednej strony guma wycieraczki jest sprężysta, co zapewnia jej szczelne przyleganie do szyby, a z drugiej strony jest twarda, dzięki czemu skrupulatnie zbiera wodę i zanieczyszczenia z szyby.
Największym atutem nowych wycieraczek jest świetne dobranie do krzywizny szyby danego modelu auta. Też w wycieraczkach dostępnych do samochodów wyekwipowanych w tradycyjne wycieraczki, stopień wygięcia szyny został skrupulatnie obliczony pod kątem modelu, w jakim wycieraczkę można stosować.
Aerodynamiczny kształt zapewnia cichą pracę i perfekcyjne przyleganie do szyby. Wycieraczki Bosch Aerotwin posiadają adapter Quick-Clip. Dzięki jego zaimplementowaniu montaż wycieraczek jest prędki i nieskomplikowany.
Wycieraczki gwarantują odpowiednią widoczność w trakcie jazdy w każdych warunkach atmosferycznych. Ich zadaniem jest wydajne i bezgłośne eliminowanie zanieczyszczeń z szyby pojazdu. Występują ponadto w wersji pomniejszonej i montowane są na szkłach świateł drogowych i mijania samochodu.
Wycieraczka zbudowana jest z ramienia, a także połączonego z nim pióra, będącego cienkim paskiem gumy rozciągniętym na metalowym lub plastikowym uchwycie. Ramię wycieraczki dociska pióro do szyby pojazdu i wprawia je w ruch.
Zniszczone pióra wycieraczek powodują pogorszenie widoczności w nieprzystępnych warunkach pogodowych, co wpływa na bezpieczeństwo jazdy, mogąpowodować mikrouszkodzenia na szybie. Pióra dość błyskawicznie ulegają zużyciu i należy je regularnie wymieniać.
dostępne są trzy typy wycieraczek, przegubowe, inaczej konwencjonalne i bezprzegubowe, zwane płaskimi, a także hybrydowe.