marka Bosch jako pierwsza wprowadziła na rynek wycieraczki bezprzegubowe Aerotwin. Płaska i sprężysta szyna stabilizująca Evodium zastąpiła konwencjonalną konstrukcję przegubową. Pióro wycieraczki Bosch Aerotwin stworzone jest z dwóch rodzajów gumy, miękkiej i twardej.
technika ta sprawia, że z jednej strony guma wycieraczki jest elastyczna, co zapewnia jej szczelne przyleganie do szyby, a z drugiej strony jest twarda, dzięki czemu dokładnie zbiera wodę i zanieczyszczenia z szyby.
Największym atutem nowych wycieraczek jest rewelacyjne dopasowanie do krzywizny szyby danego modelu auta. Także w wycieraczkach przystępnych do samochodów wyposażonych w tradycyjne wycieraczki, stopień wygięcia szyny został skrupulatnie obliczony pod kątem modelu, w jakim wycieraczkę można stosować.
Aerodynamiczny zarys zagwarantuje cichą pracę i świetne przyleganie do szyby. Wycieraczki Bosch Aerotwin mają adapter Quick-Clip. Dzięki jego zaimplementowaniu montaż wycieraczek jest szybki i nietrudny.
Wycieraczki zapewniają odpowiednią widoczność podczas jazdy w każdych warunkach atmosferycznych. Ich zadaniem jest sprawne i bezgłośne eliminowanie skażeń z szyby pojazdu. Występują też w wersji pomniejszonej i montowane są na szkłach świateł drogowych i mijania samochodu.
Wycieraczka zbudowana jest z ramienia, a także połączonego z nim pióra, będącego cienkim paskiem gumy rozciągniętym na metalowym albo plastikowym uchwycie. Ramię wycieraczki dociska pióro do szyby pojazdu i wprawia je w ruch.
Zniszczone pióra wycieraczek powodują pogorszenie widoczności w niełatwych warunkach pogodowych, co wpływa na bezpieczeństwo jazdy, mogąwywoływać mikrouszkodzenia na szybie. Pióra dość błyskawicznie ulegają zużyciu i należy je regularnie wymieniać.
dostępne są trzy typy wycieraczek, przegubowe, inaczej konwencjonalne i bezprzegubowe, zwane płaskimi i hybrydowe.