Spis treści
Wprowadzenie..................................................................................................... 5
1. S. Anna Tej szerska
„Placemaking" a projektowanie urbanistyczne w praktyce i nauczaniu.
Czy architektura to tylko dodatek, rama i tło?................................................ 7
2. Hanna Hrehorowicz-Gaber
Przestrzeń publiczna jako tworzywo w strukturze miejskiej......................... 21
3. Jadwiga Ignaczak-Felińska
Krajobraz miejski, zrównoważony rozwój na przykładzie Bosco Verticale
w Mediolanie................................................................................................. 31
4. Łukasz Rosiak
Od ogółu do szczegółu, czyli od spotkania do czynnego udziału
w projektowaniu partycypacyjnym............................................................... 41
5. Anna Miśniakiewicz
Budynki stwarzające nastrój, na przykładzie kanaryjskiej architektury
inspirowanej naturą....................................................................................... 57
6. Bohdan T ymki v, Lar ysa Polishchuk
Przeszłość i teraźniejszość obiektów sakralnych
obwodu Iwano-Frankiwskiego...................................................................... 71
7. Małgor zata Kaus
Odbiór architektury miasta za pomocą zmysłów
w nauczaniu projektowania przestrzeni publicznej....................................... 87
8. Agnieszka Kur kowska
Przestrzenie architektury. Przestrzeń edukacji............................................ 103
9. Robert Idem, Jacek Józekowski, Paweł Kleczek
Udział architektów IARP w kształceniu studentów architektury................ 115
Podsumowanie................................................................................................. 125