- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z łożyskiem koła, z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
- Średnica bębna hamulcowego: 203,0
- Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm]: 204,5
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 42,0
- liczba otworów: 4
- Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 108,0
- wymiar gwintu: M12x1,25
- pełna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 71,5
- Śr. Zewn. Bębna ham. [mm]: 244,5
- Średnica mocowania [mm]: 52,0
- dostępne MAPP-Code:
W większości współczesnych aut osobowych zaprzestano stosowania hamulców bębnowych. Wyparły je tarczowe. Chociaż w niepokaźnych autach są one dalej użytkowane. Dlaczego na tylnej osi? Bo tam są mniej obciążone, a ze względu na swoją specyficzną budowę, mają obfity problem z pozbywaniem się ciepła, wytworzonego podczas hamowania. Poza tym na tylnej osi są bardziej zabezpieczone przed zanieczyszczeniami, takimi jak piasek czy błoto, które głównie atakują hamulce przednie. Puszkowa budowa uniemożliwia hamulcom bębnowym pozbyć się skażeń.Nie są zatem genialne. Jakie są ich zalety? Są w miarę tanie, a do tego trwałe. Większość potrafi wytrzymać bez awarii 100 tys. Km przebiegu. W tym samym czasie w układzie tarczowym trzeba wymienić tarcze i klocki nawet dwa razy. Do tego są efektywne i nie potrzebują tak sporej siły, jak hamulce tarczowe, by zahamować. By wiedzieć, co się psuje, trzeba wiedzieć, jak to jest zbudowane. Choćby w znacznym uproszczeniu. Podstawą konstrukcji hamulców bębnowych jest nieruchoma, kolista tarcza nośna, tworzona z metalu. Jest ona umieszczona za piastą koła. Najważniejszym elementem hamulca bębnowego jest siłownik hydrauliczny, do którego doprowadzony jest rozciągliwy kabel gumowy z płynem hamulcowym. Na tarczy zamontowane są także szczęki hamulcowe, pokryte okładziną cierną. Mają one zarys niepełnych półokręgów. Oprócz nich na tarczy zamontowane są jeszcze dwie sprężyny odciągające, które utrzymują szczęki z dala od bębna. No właśnie, bęben. On jest zamocowany na piaście koła i wiruje wraz z nią w czasie jazdy. Na dodatek na nieruchomej tarczy znajduje się element, odpowiedzialny za regulację. Poza tym do bębna doprowadzona jest także linka hamulca ręcznego.
O marce ATEATE to ponad 100 lat doświadczenia: marka ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Marka ATE została założona przez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego konstrukcji wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych przez niego zakładów produkcyjnych kreujeł pierścienie tłokowe oraz układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.