- Średnica bębna hamulcowego: 254
- Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm]: 256,2
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 67,5
- kompletna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 107
- ilość otworów: 5
- Średnica zabudowy [mm]: 71
W większości współczesnych aut osobowych zaprzestano stosowania hamulców bębnowych. Wyparły je tarczowe. Lecz w niewielkich autach są one dalej wykorzystywane. Dlaczego na tylnej osi? Bo tam są mniej obciążone, a ze względu na swoją oryginalną budowę, mają obszerny problem z pozbywaniem się ciepła, wytwarzanego w trakcie hamowania. Poza tym na tylnej osi są bardziej zabezpieczone przed zanieczyszczeniami, takimi jak piasek czy błoto, które typowo atakują hamulce przednie. Puszkowa budowa zapobiega hamulcom bębnowym pozbyć się skażeń.Nie są zatem doskonałe. Jakie są ich mocne strony? Są w miarę tanie, a do tego trwałe. Większość potrafi wytrzymać bez awarii 100 tys. Km przebiegu. W tym samym czasie w układzie tarczowym trzeba wymienić tarcze i klocki nawet dwa razy. Do tego są produktywne i nie potrzebują tak obfitej siły, jak hamulce tarczowe, aby zahamować. Żeby wiedzieć, co się psuje, trzeba wiedzieć, jak to jest zbudowane. Nawet w wielkim uproszczeniu. Podstawą konstrukcji hamulców bębnowych jest nieruchoma, kolista tarcza nośna, tworzona z metalu. Jest ona umieszczona za piastą koła. Najważniejszym elementem hamulca bębnowego jest siłownik hydrauliczny, do którego doprowadzony jest rozciągliwy przewód gumowy z płynem hamulcowym. Na tarczy zamontowane są także szczęki hamulcowe, pokryte okładziną cierną. Posiadają one kształt niepełnych półokręgów. Oprócz nich na tarczy zamontowane są jeszcze dwie sprężyny odciągające, które utrzymują szczęki z dala od bębna. No właśnie, bęben. On jest zamocowany na piaście koła i wiruje wraz z nią w czasie jazdy. Na dodatek na nieruchomej tarczy znajduje się element, odpowiedzialny za regulację. Poza tym do bębna doprowadzona jest także linka hamulca ręcznego.
O marce BREMBOBrembo to światowy lider w dziedzinie designu, rozwoju i produkcji układów hamulcowych ii części dla samochodów, motocykli, pojazdów przemysłowych i maszyn jednocześnie w zakresie oryginalnego wyposażenia, jak i rynku części zamiennych oraz wyścigowych. Brembo zapewnia najwyższe bezpieczeństwo, komfort i ulepszoną efektywność dzięki procesowi integracji i optymalizacji całego procesu produkcyjnego: od wstępnego designu, poprzez odlewy w żeliwie czy aluminium, aż po montaż części, nie zapominając o przeprowadzeniu testów i symulacji na przeznaczonych stanowiskach, torach i drogach. Ciągła pogoń Brembo za innowacją wymaga ciągle nowych technologii, materiałów, kształtów, a także nowych rynków. Efektywności produktu towarzyszy poszukiwaniu wyjątkowych stylów pasujących do wyglądu wyposażanego pojazdu. Badania w Brembo są przeprowadzane w Centrum Badań i Rozwoju, które od 2002 roku korzysta z mechatroniki – nauki, która łączy mechanikę, elektronikę, a także informatykę. Coraz większe wykorzystanie przychylnych środowisku technice, recykling tworzyw użytkowanych w tworzeniu i systematyczne zapobieganie każdej formie skażenia - wszystko to świadczy o zaangażowaniu Brembo w ochronę środowiska. Dla Brembo siła robocza jest nieocenionym atutem, zapewniającym zaufanie i prowadzącym do każdego przełomu - Brembo działa jak jeden znaczny zespół. Brembo sprzedaje swoje produkty w 70 krajach i posiada zakłady produkcyjne we Włoszech, obfitej Brytanii, Polsce, Czechach., Hiszpanii, Niemczech, Brazylii, USA, Meksyku, Chinach i Indiach. Nasze produkty są sprzedawane przez producenta zlokalizowane na głównych rynkach zbytu, a siedziby znajdują się we Francji, obszernej Brytanii, Szwecji, Rosji, USA i Japonii. Grupa zatrudnia 10000 współpracowników, z których blisko 10% to inżynierowie i specjaliści ds. Towaru zaangażowani w badania i rozwój.