Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (Corporate Social Responsibility) to filozofia działania oparta na zasadzie poszanowania interesów wszelkich podmiotów funkcjonujących w organizacji i jej otoczeniu. W książce wyjaśniono pojęcia i zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności. Wyrózniono, jak można je włączyć do strategii przedsiębiorstwa, by stały się narzędziem rozwiązywania problemów, minimalizowania ryzyka i poprawy reputacji firmy. Dzięki lekturze można: zrozumieć koncepcję społecznej odpowiedzialności i jej powiązania z innymi koncepcjami z zakresu zarządzania, poznać standardy i modele zarządzania społeczną odpowiedzialnością, dowiedzieć się, jak przedsiębiorstwa mogą umiejętnie wytwarzać relacje z interesariuszami, poznać narzędzia zarządzania społeczną odpowiedzialnością, a także ich ergonomiczne zastosowania. Adresaci: Opracowanie jest skierowane do studentów kierunków ekonomicznych oraz do przedsiębiorców, menedżerów zarządzających relacjami społecznymi w organizacjach, pracowników działów HR i PR odpowiedzialnych za budowanie relacji z interesariuszami. Studenci będą wdzięczni za usystematyzowanie wiedzy i przekrojowe pokazanie światowych trendów i koncepcji. Praktycy CSR-u mogą znaleźć w książce teoretyczną podstawę modeli i narzędzi, których używają w swojej pracy. Warto zapoznać się z tą publikacją, by odświeżyć lub uporządkować swoją wiedzę i znaleźć inspiracje na przyszłość.