Książka "Jak grać aby wygrać w biznesie" pozwoli Ci na poznanie sposobów jak działa i myśli Mark Cuban amerykański przedsiębiorca miliarder.
wynajdziesz w niej strategie, które pozwolą Ci rozszerzyć Twoje szanse na wygrany mecz w sporcie o nazwie BIZNES.
Czego dowiem się z książki "Jak grać żeby wygrać w biznesie":
- jakimi zasadami kieruje się Cuban w swej drodze na szczyt
- co charakteryzuje prawdziwego przedsiębiorcę
- które części Twojej strategii są kluczowe dla pokonania konkurencji
- co jest największą możliwością i przewagą konkurencyjną nowoczesnego przedsiębiorcy
- w jaki sposób sprawne strategie pozyskiwania klientów na lata
- co musisz zrobić by móc nabyć sobie własna drużynę koszykówki.
Czy widziałeś program o nazwie „Shark tank"?
Jest to program amerykański, w którym jurorzy, super przedsiębiorcy, oceniają pomysły osób, które nie posiadają pieniędzy, ale maja super przedsięwzięcia, super projekty, super pomysły na biznes. Jednym z jurorów jest Mark Cuban, osoba absolutnie niezwykła, która napisała książkę pod tytułem „Jak grać, żeby wygrać w biznesie?".
zobacz książki wszelkich jurorów programu "Shark Tank" TUTAJ
Lekcje od firma Cubana autora "Jak grać by wygrać w biznesie": Lekcja numer #1:
Zrób tak, aby ktoś płacił Ci za naukę. W jaki sposób? Najprostsza opcja: zatrudnij się w firmie, w której możesz się wyjątkowo nauczyć i wykorzystaj to do tego, aby się rozwijać. Niech ktoś inny płaci za twoje błędy. Wcale nie trzeba otwierać biznesu od samego początku, możesz go otworzyć należycie po roku, dwóch, trzech, piętnastu latach pracy u kogoś.
Lekcja numer #2:
Mark Cuban mówi dodatkowo o tym, że wysiłek jest jedyną rzeczą, która możesz kontrolować, rzeczą, która możesz tworzyć swój biznes i produkować nią przewagi konkurencyjne. Czyli zainwestuj wysiłek i energię w to, żebyś rozwijał swoją producenta. Im więcej go włożysz, tym większe szanse na to, iż osiągniesz sukces. Nie ma gwarancji na to,zwiększasz prawdopodobieństwo. Czemu? Bo większości ludzi się nie chce, większość ludzi nie chce inwestować swojego czasu, energii w długoterminowe cele i biznesy.
Lekcja numer #3:Mark Cuban sprzedał dużo swoich firm, zrobił znaczne exity i on rekomenduje, abyś sprzedawał swoje firmy, produkty drogo. Oczywiście nie od samego początku, lecz celuj w high, jak on to nazywa, czyli żeby celować w obfite ceny, obszerne projekty i posiadać świadomość tego, iż sprzedając coś później, lepiej dopieszczonego, można z tego wyciągnąć pokaźniejsze profity przy jednoczesnym, zwinnym, mocnym działaniu. I Mark jest ogromnym fanem „hustlerstwa", jest hustlerem, sprzedawcą, osobą, która wie, iż trzeba cisnąć.
Lekcja numer #4:Na wielu szkoleniach będziesz słyszał, szkoleniach, książkach, w Internetach, że musisz się skupić na jednym celu, a Mark Cuban mówi: „Nie, dywersyfikacja". różnorodne projekty, lecz w tej samej dyscyplinie biznesu. To, co my robimy jako OSMPOWER, to są książki, szkolenia, rozwój, lecz wszystko oparte jest na sprzedaży online. To jest nasza dywersyfikacja, więc pomyśl, co może być twoją dywersyfikacją, przy jednoczesnym zachowaniu tego samego kierunku i skupienia.
Lekcja numer #5:Słyszałeś pewnie zdanie, iż trzeba zaczynać z wizją końca. Cuban mówi, iż jak najszczególniej tak, ale nie można skupiać się jedynie i jedynie na celu końcowym, bo w dodatku ta droga, którą trzeba przejść jest bardzo pokaźna i to jest kolejna lekcja od marka Cubana.
Lekcja numer #6:Nikt tak jak Mark Cuban nieprzeciętnie nie zna strategii, która polega na tym, iż musisz być krzykaczem, musi cię być wszędzie pełno, musisz wychodzić ludziom z lodówki, musisz krzyczeć, musisz komunikować siebie. My, Polacy, mamy z tym problem, uważamy się, iż to nie jest prawidłowe, niedoskonałe, Amerykanie mówią co? iż ich projekt jest najlepszy na świecie. Więc pytanie do Ciebie: czy ty powiesz o swym produkcie i firmie, iż jest najkorzystniejszy?
Lekcja numer #7:Mark Cuban, szeroki, konkretny gość, a jedną z jego strategii jest: uzyskaj gratisową ekspozycję, bezpłatny ruch. Nie wiem, czy wiesz, lecz Mark Cuban, podkreślę, ogromny gość, brał udział w programie „Taniec z gwiazdami". I co? Tańczył fokstrota, salsę i inne tańce. On, poważny przedsiębiorca, a może właśnie nie poważny przedsiębiorca wiedział, jak choćby dla niego znaczna jest gratisowa ekspozycja, którą zapewniło mu wzięcie udziału w ogólnoświatowym programie amerykańskiego „Tańca z gwiazdami".
Lekcja numer #8:Pewnie wiesz, iż trzeba swój biznes znać na wylot. Ale pytanie: czy to robisz, czy masz tego świadomość? Mark Cuban nad wyraz mocno ciśnie swych ludzi, którzy chcą od niego pozyskać inwestycje, czy swoich pracowników, by na wylot znali biznes, w którym pracują, aby na wylot znali biznes, który tworzą. Bez tej dogłębnej wiedzy, jak ten biznes powinien wyglądać, jak działać, gdzie są konsumenci, ceny, produkty, dostawcy, nie ma możliwości otrzymania ani centa od Cubana. Dlaczego? Przedsiębiorca, który nie zna swojego biznesu, nie jest niepodatny na konkurencję. Lekcja? Znaj swój biznes na wylot.
Lekcja numer #9:Wszyscy o tym mówią: musisz być inny, musisz się wyróżnić, lecz ty o tym wiesz. Lecz czy to robisz? Jak robisz i opakowujesz to w inność, kolorowość, automatycznie budujesz swoje przewagi.
I najważniejsza lekcja numer #10:
Jeśli podobały Ci się te lekcje od producent Cubana z książki "Jak grać aby wygrać w biznesie", to zamów sobie ją, albo nie zamawiaj, lecz wdróż te lekcje, jakie ci ukazujemy. Niby proste, ale jakże kluczowe dla biznesu, pozwalające szczególnie konkretnie zbudować przewagi konkurencyjne.
O AUTORZE
Mark Cuban miliarder, który rozpoczynał od sprzedawania worków na śmieci i mleka w proszku chodząc od drzwi do drzwi. Twórca HDNet, Broadcast.com (kupione poprzez Yahoo! za 5,7 miliardów$). Inwestor (Mahalo, JungleCents.com, motionloft.com, Filesanywhere.com, Naked Pizza, 140Fire. Com). Uważany za najbardziej wpływową postać w świecie mediów i sportu. Właściciel Dallas Mavericks - kultowej drużyny NBA. Gwiazda programu „Shark Tank", gdzie jako doświadczony rekin biznesu demonstruje jak wydajnie inwestować w (nie tylko) startupy. Autor książki "Jak grać żeby wygrać w biznesie".