nowe, zmodyfikowane wydanie bestsellerowej książki zawiera opis zweryfikowanej, wielokrotnie sprawdzonej metody przeprowadzenia wnikliwej analizy kultury organizacji i jej zmiany w pożądanym kierunku. Teoretyczną podstawą tej metody jest tzw. Model wartości konkurujących, będący prawdopodobnie najczęściej na świecie wykorzystywanym modelem do oceny kultury, stanowczo przydatnym przy inicjowaniu programu stanowczych udoskonaleń umiejętności kierowniczych i przywódczych. Pomyślana jako poradnik, książka produktywne narzędzia, z których mogą korzystać liderzy i menedżerowie, by określić kulturę kierowanych przez siebie jednostek i przeprowadzić jej zmianę. Znajduje się tu także kwestionariusz do oceny umiejętności kierowniczych, pomagający produktywnie wspierać zmianę kultury producenta. Szczegółowo omówiono: znaczenie uwzględnienia kultury przy wprowadzaniu wszystkich programów poprawy efektywności, proces identyfikacji rodzaju kultury obecnej i pożądanej, sporządzanie wykresów profili kultury w celu określenia obszarów, w których niezbędne są zmiany, etapy opracowywania i wdrażania programu zmiany kultury organizacyjnej, regulowanie zestawu indywidualnych umiejętności kierowniczych do potrzeborganizacji - program rozwoju osobistego, sposoby inicjowania pożądanych zmian kultury. Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla konsultantów, dyrektorów i menedżerów typu organizacji. Połączenie cech poręcznego przewodnika z opracowaniem naukowym zawierającym analizę i podbudowę teoretyczną prezentowanych zagadnień sprawi, iż dostarczy również cennego materiału badaczom, pracownikom naukowym i studentom kierunków związanych z zarządzaniem. Tytułu oryginału: DIAGNOSING AND CHANGING ORGANIZATIONAL CULTURE Zamieszczone w książce kwestionariusze, wykresy i inne materiały są na dodatek dostępne w wersji elektronicznej na stronie www.kultura-organizacyjna.wolterskluwer.pl po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.