Prezentowana Czytelnikowi książka składa się ze wstępu, czterech rozdziałów, zakończenia, bibliografii, a także załączników. Rozdział pierwszy mieści teoretyczne podstawy badań kultury mistrzowskiej, w tym: teorie profesji, profesjonalizacji i profesjonalizmu, teorię agencyjną, teorie ról oraz sieci społecznych, transakcyjną teorię wymiany, teorię ryzyka, a także teorię zaufania oraz podsumowanie metodą SWOT.
Rozdział drugi obejmuje metodologiczne podstawy badań, w tym cel i przedmiot, problemy i hipotezy badawcze oraz metody, techniki i narzędzia badawcze, a także zmienne i ich wartości. W rozdziale trzecim zostały zaprezentowane otoczenie kulturowe przedsiębiorstwa OVB Allfinanz Polska Spółka Finansowa Sp.
z o.o., analiza sektora firm działających w MLM z uwzględnieniem problematyki związanej z naukami społecznymi (istnieją bowiem opracowania z perspektywy nauk ekonomicznych, m.in. A. Warzęchy, a także A. Vogelgesang) i kształt diagnozy stanu obecnego przedsiębiorstwa OVB w odniesieniu do organizacyjno-technologicznych składników oceny kultury organizacyjnej, takich jak: infrastruktura marki, strategia, system planowania oraz struktura organizacyjna i procedury.
Zostały w nim także uwzględnione komponenty otoczenia politycznego, ekonomicznego, społecznego i technologicznego firmy. Ze względu na fakt, że badane przedsiębiorstwo jest ściśle związane z sektorem usług finansowych, aspekty społeczne były szczególnie brane pod uwagę.
W rozdziale czwartym zostały przedstawione wyniki badań empirycznych, a także takie komponenty personalne kultury organizacyjnej, jak: wartości, normy, przekonania, motywy, postawy i zachowania, zwyczaje, obyczaje, kulturowe wzorce zachowań, komponenty wynikowe, tj.
efektywność funkcjonowania, rozwój zawodowy, stosunki interpersonalne i produktywność komunikowania. W zakończeniu zaprezentowano wnioski z przeprowadzonych badań. Tytuł Kultura profesjonalna menedżerów firm...
Autorzy Robert Kazimierowicz, Włodzimierz Chojnacki Wydawnictwo ASPRA EAN 9788375459555 ISBN 9788375459555 Kategoria Literatura, Zarządzanie liczba stron 264 Format 17x25 cm Rok wydania 2019 Oprawa broszurowa