Jest to podręcznik akademicki do przedmiotów: zarządzanie jakością, systemy zarządzania jakością, metody i techniki jakości, metody doskonalenia jakości, rozwiązywanie problemów jakości, kierowany jednocześnie do studentów uczelni wyższych na kierunku zarządzanie i marketing i zarządzanie i inżynieria produkcji, jak i do wszelkich osób zajmujących się w praktyce zarządzaniem jakością. Posiada kompleksowe i zarazem syntetyczne ujęcie współczesnych metod i technik używanych w zarządzaniu jakością.
Autorka pokazuje syntezę problematyki podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów, stanowiącą wprowadzenie do omówienia siedmiu grup metod dotyczących między innymi: konwencjonalnych narzędzi jakości, narzędzi wspomagających zarządzanie jakością, analiz stosowanych w zarządzaniu jakością, modeli samooceny przedsiębiorstwa (europejskich i polskich) oraz komunikowania się w organizacji.
Autorka pokazuje syntezę problematyki podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów, stanowiącą wprowadzenie do omówienia siedmiu grup metod dotyczących między innymi: konwencjonalnych narzędzi jakości, narzędzi wspomagających zarządzanie jakością, analiz stosowanych w zarządzaniu jakością, modeli samooceny przedsiębiorstwa (europejskich i polskich) oraz komunikowania się w organizacji.