Sprawozdawczość społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw staje się obecnie standardem globalnym, coraz częściej praktykowanym przez menedżerów na całym świecie. Podczas gdy z roku na rok obserwuje się wzrost popularności tego typu praktyk, to jakość sporządzanych sprawozdań w tym obszarze jest wątpliwa. Przedsiębiorstwa opracowując raporty CSR korzystają z rozmaitego rodzaju standardów, wytycznych w tym zakresie bądź przygotowują je według własnego pomysłu, na różnorodnym poziomie szczegółowości i nie za każdym razem cyklicznie. W związku z tym, raporty te nie zawsze dostarczają kompletnych i oczekiwanych przez otoczenie informacji, co intensyfikuje problem z ich oceną i porównywaniem wyników w omawianym zakresie. Różnice występują ponadto między modelami raportowania przyjętymi w poszczególnych krajach Unii Europejskiej, co spowodowane jest między innymi odmienną w tych krajach implementacją prawodawstwa unijnego w zakresie ujawniania informacji pozafinansowych.
W niniejszej monografii przedstawiono wyniki badań dotyczące problematyki sprawozdawczości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej, uwzględniając rolę rządu w rozwoju tego zagadnienia. Wiedza w tym zakresie może być ważna i poznawczo ciekawa równocześnie dla środowisk naukowych, jak i praktyków zarządzania. Przedstawione w pracy autorskie narzędzie do oceny jakości raportów CSR może zostać bezpośrednio użyte w praktyce biznesowej do:
- diagnozowania cyklu raportowania społecznej odpowiedzialności,
- identyfikacji słabych i mocnych stron opracowanego raportu CSR,
- wyznaczenia kierunku usprawnień w procesie raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.
Z uwagi na zakres podejmowanych zagadnień publikacja kierowana jest do szerokiego grona odbiorców. Przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, jak i praktyków zarządzania, w szczególności dla kadry menedżerskiej przedsiębiorstw wdrażających lub planujących wdrożenie raportowania CSR, jak też dla wszelkich osób zainteresowanych zgłębianiem wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
Podtytuł: Ocena jakości raportów CSR
ISBN: 9788375567878
Kod paskowy: 9788375567878
Autorzy: Hąbek Patrycja
Wydanie: 1
Rok wydania: 2015
Kod wydawcy: 31095
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 204
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.345
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
W niniejszej monografii przedstawiono wyniki badań dotyczące problematyki sprawozdawczości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej, uwzględniając rolę rządu w rozwoju tego zagadnienia. Wiedza w tym zakresie może być ważna i poznawczo ciekawa równocześnie dla środowisk naukowych, jak i praktyków zarządzania. Przedstawione w pracy autorskie narzędzie do oceny jakości raportów CSR może zostać bezpośrednio użyte w praktyce biznesowej do:
- diagnozowania cyklu raportowania społecznej odpowiedzialności,
- identyfikacji słabych i mocnych stron opracowanego raportu CSR,
- wyznaczenia kierunku usprawnień w procesie raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.
Z uwagi na zakres podejmowanych zagadnień publikacja kierowana jest do szerokiego grona odbiorców. Przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, jak i praktyków zarządzania, w szczególności dla kadry menedżerskiej przedsiębiorstw wdrażających lub planujących wdrożenie raportowania CSR, jak też dla wszelkich osób zainteresowanych zgłębianiem wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
Podtytuł: Ocena jakości raportów CSR
ISBN: 9788375567878
Kod paskowy: 9788375567878
Autorzy: Hąbek Patrycja
Wydanie: 1
Rok wydania: 2015
Kod wydawcy: 31095
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 204
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.345
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka