Publikacja Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną przedstawia organizację szkolną w kontekście procesów rozszerzonej autonomii. Opracowanie wzbogaca naukę o zarządzaniu oświatą o koncepcje wynikające z teorii zarządzania organizacją. Za ważną determinantę sukcesu uznano kompetencje dyrektora szkoły i dlatego poddano je szczegółowej analizie. Przedstawione w pracy wnioski z badań własnych autora dotyczą stylów kierowania organizacją szkolną, gospodarowania czasem poprzez dyrektora szkoły, delegowania uprawnień, modelu kształcenia dyrektorów szkół i profilu kompetencyjnego dyrektora szkoły. Adresaci: Książka stanowi wsparcie dla dyrektorów szkół. Dzięki niej dyrektorzy zyskają potrzebną wiedzę dotyczącą procesów rozwojowych w szkole i określą swoją rolę w procesie zdobywania autonomii przez szkołę. Studenci kierunków pedagogicznych i osoby podejmujące studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą znajdą w pracy bogate informacje o zarządzaniu organizacją szkolną. Publikacja będzie {pomocn|przydatn)a także pracownikom nadzoru pedagogicznego i administracji samorządowej związanym z zarządzaniem oświatą. Zdobędą tu oni wiadomości na temat rozwiązań organizacyjnych w innych krajach europejskich, a także otrzymają pomoc w określeniu pożądanych umiejętności i cech osobowych dyrektora szkoły.