"Praca mieści analizy informacji opisujących współczesnego polskiego konsumenta, z uwzględnieniem zdobywanej i wykorzystywanej poprzez niego wiedzy,, a także nowych trendów w jego zachowaniach. Dane te mają znaczące znaczenie dla menedżerów oraz pracowników działów sprzedaży i marketingu firm handlowych, usługowych, a także produkcyjnych, oni bowiem na co dzień podejmują decyzje wymagające aktualnej, ale i pogłębionej wiedzy o zachowaniach konsumentów.
Zawarte w książce treści mogą więc być wykorzystane jako podstawa tworzenia sprawnych strategii marketingowych. Publikacja jest oparta na solidnej podbudowie teoretycznej - autorzy dokonali przeglądu najnowszej światowej literatury dotyczącej konsumpcji i zachowań konsumentów.
Książka jest adresowana do pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych reprezentujących takie kierunki, jak: ekonomia, finanse czy zarządzanie,, a także do studentów tych kierunków zarówno na uczelniach ekonomicznych, jak i na wydziałach ekonomicznych uniwersytetów.
Powinna także zainteresować doktorantów przygotowujących rozprawy z obszaru ekonomii i zarządzania. Zachowania konsumentów należą do obszaru, w ramach którego stosunkowo często badacze podejmują przedsięwzięcia identyfikacji ich specyfiki, determinant je formujących itp.
ale tematyka, wokół której skupiają się Autorzy monografii nie jest niejednokrotnie prezentowana w literaturze równocześnie polskiej, jak i zagranicznej. Główny jej nacisk położony jest na wiedzę ekonomiczną konsumentów i jej wpływ na ich zachowania.
Problem ten jest szczególnie aktualny, biorąc pod uwagę zmiany w otoczeniu (np. Rozwój nowych technologii, wielki dostęp do danych). Dr hab. Małgorzata Bartosik-Purgat, prof. UEP Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Zespół autorski tworzą pracownicy Katedry Badań Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.