Żyjemy w czasach, kiedy w wyścigu o uwagę konsumentów nie wystarczy już pokonać wyłącznie konkurencję. Dzisiaj firmy rywalizują o czas użytkowników ponadto z członkami ich rodzin, znajomymi, przyjaciółmi, zabawnymi wirusowymi filmikami czy blogami o „słodkich kociakach". Efektowność i niecodzienne atrybuty Twoich produktów i usług nie są już gwarancją wyróżnienia własnej producenta w sieci. Czas zaniechać pogoni za wyjątkowością i zadać sobie pytanie: „Jak mogę pomóc moim klientom?". Jay Baer zwraca uwagę, że jeśli uda Ci się coś sprzedać, zdobywasz głównie jednorazowego klienta. Jeśli jednak komuś pomożesz, wówczas może on stać się Twoim klientem na całe życie. Książka „Youtility" pomaga odrzucić przestarzałe metody marketingowe i oferuje użycie prekursorskiego podejścia. Nadszedł bowiem czas, aby Twój marketing stał się naturalnie przydatny.
rewolucyjna filozofia Youtility, którą prezentuje Baer, polega na utylitarności i bezpłatnym udostępnianiu wiedzy przydatnej klientom. Prowadzi ona w ten sposób do bezprecedensowej transformacji w relacjach między firmami a klientami.
Na dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się i poddanym niezwykłej saturacji, rynku ciężko jest przebić się, będąc uzbrojonym jedynie w czysty produkt. Jednak prowadzenie przydatnej kampanii informacyjnej daje już taką możliwość. W tej przełomowej książce Baer słowem „Youtility" określa proces stawania się wartościowym dla klientów. Ja nazywam to inteligencją.
David Meerman Scott
autor bestsellera „The New Rules of Marketing and PR"
Co tak naprawdę oznacza termin stworzenie ujmującej treści? Książka, którą trzymasz w rękach, dostarcza jednocześnie szerszej wizji, jak i szczegółowego planu pomagającego w wytwarzaniu treści i marketingu, za który Twoi klienci będą Ci wdzięczni.
Ann Handley
manager ds. Polityki publikacji w firmie MarketingProfs, a także współautorka książki „Treść jest kluczowa"