Bom Duotone Silver Series New School 2022
nowe bomy od Duotone przygotowane na sezon 2022, po raz kolejny wyznaczyły nowy benchmark wśród wszystkich aluminiowych bomów wykonanych na rynku windsurfingowym.
Jak wiemy wszelkie żagle Duotone są wyposażone w system VTS ( Visual Trim System ), są to punkty umieszczone na żaglu, które obrazują w jaki sposób i do jakich warunków wietrznych i własnych upodobań, mamy wyciągnąć żagiel po maszcie. Właśnie w ten sposób osoby mniej zaznajomione ze sztuką windsurfingu, mogą w prędki i łatwy sposób otaklować we właściwy sposób swój żagiel.
Od sezonu 2022, Duotone poszedł o krok dalej i przygotował dla całej linii SILVER, a także Platinum nowy VTS TAIL, który znajduje się na noku bomu. W połączeniu z żaglami Duotone, knaga VTS TAIL oferuje po raz pierwszy wyraźne wizualne wyznaczonie nadzwyczajnego napięcia liku tylnego, czyli w niezwykle prędki i prosty sposób pozwala wybrać na dodatek żagiel po bomie. W ten sposób Duotone stworzył kompletny system nietrudnego i szybkiego taklowania żagla.
Jak działa ten system zobrazuje poniższy film:
Jak wiemy niewłaściwe trymowanie żagla niszczy jego efektywność i zakres wiatrowy do 50%. Odpowiedzią na ten problem jest właśnie nowy VTS TAIL, który pozwoli na świetne wyciągnięcie żagla po bomie w trakcie każdej sesji. Oprócz wspólnych specyfikacji długości bomu, wszystkie żagle Duotone 2022 mają informację VTS TAIL outhaul zawartą już na samym żaglu, która posiada specyfikację dla drobnego i maksymalnego napięcia outhaula. W kompilacji z bomami Silver i Platinum system ten zagwarantuje wizualne prowadzenie do osiągnięcia znakomitego naprężenia żagla w ciągu kilku sekund.
VTS TAIL ma dwa kluczowe elementy: zintegrowany wskaźnik oraz linę ze znacznikami. Lina bomu Silver i Platinum posiada 7 pokaźników jako wskaźniki poprawnego trymu żagla. Kiedy pociągniesz linę aż biały wskaźnik w całości zamknie okienko VTS TAIL. Jest to tak zwane "napięcie neutralne". Inicjując od tego neutralnego napięcia, ciągniesz linę zgodnie ze specyfikacją na umieszczoną na żaglu.
WSKAŹNIK WIZUALNY:
Zintegrowana sprężyna dociskowa, która wskazuje precyzyjnie neutralne naprężenie (= punkt początkowy)
VTS TAIL OUTHAUL SPECS-SPECYFIKACJA LIKU TYLNEGO VTSKażdy żagiel 2022, ma indywidualnie zdefiniowane wizualne wskazówki dotyczące korzystnego wydłużenia liku tylnego.
ROPE MARKINGS-OZNACZENIA LIN:
zezwala na trymowanie czyli outhaul po bomie zgodnie z danymi w postaci nalepki na żaglu.
Jeżeli chodzi o dalsze atrybuty bumu w stosunku do bomów z sezonu 2019 można byłoby pomyśleć, że zmieniły się tylko opcje kolorystyczne, jednak tak nie jest. Duotone nieprzerwanie poprawia swoje produkty i tak jest w dodatku w tym przypadku. Nowy bom od sezonu 2020 powiększoną sztywność o 30%!
Powstała Nowa opatentowana kompozycja krągłej rury w przedniej części (siły trzymania działają skośnie w dół, więc jest nieelastyczniejsza w tym miejscu) i owalnej sekcji tylnej (ciągnięcie żagla w poziomie, więc owalna rura jest sztywniejsza w tym miejscu). dzięki temu cały SILVER jest nieelastyczniejszy o około 30%. W połączeniu z utwardzonym łukiem przednim daje to ogromną twardość i odporność.
Innymi słowami możemy wytłumaczyć ten system w następujący sposób:
Sekcja tylna bomu ( nok ) ma podobny wpływ na ogólną sztywność bomu jak sekcja przednia, ale wpływ ten rozszerza się im bardziej wydłużasz bom. W przeciwieństwie do przedniej sekcji, gdzie siły działają w wielu kierunkach, 90% sił w sekcji tytlnej działa na boki, ponieważ główna siła pochodzi od żagla ciągnącego na boki. Jak wiemy siły działają tylko w jednym kierunku, najbardziej produktywną geometrią jest asymetryczny owalny przekrój, który jest zorientowany poziomo. Dzięki czemu cały bom SILVER jest niesprężystiejszy o ok. 30%!
także film jak wypowiadają się na temat nowych bomów Silver i Platinum utytułowani mistrzowie windsurfingu:
Pozostałe atrybuty bomu z ubiegłych sezonów, pozostały takie same.
Nowością w tych bomach.które odróżnia je od starszych bomów North Sails jest zmniejszenie średnicy pałąków bomu w każdym rozmiarze o 0,5mm.Duotone zastosował inną koncepcję budowy pałąków. W przedniej swojej części są one w całości koliste jak było to w bomach od North Sails, jednak w swojej tylnej części pałąki są delikatnie owalne- co opisujemy precyzyjnie wyżej. Dzięki takiemu rozwiązaniu bom stał się jeszcze bardziej nieelastyczny, a co z tego wynika,rozpiętość bomu ze 160-210cm zmieniła się na 160-220cm, zachowując jednocześnie niesamowitą gwarancje na bom od Duotone,bez żadnych warunków przez 2 lata, jednak w tej opcji gwarancja zostaje zachowana choćby na wygięcia, skrzywienia i wgniecenia bomu, które nigdy nie są akceptowane przez żadnego producenta,gdyż mogą one powstać tylko i wyłącznie z winy użytkownika.
Poniżej link do gwarancji:
https://www.duotonesports.com/windsurfing/more/ask-us/warranty-registration/
Bom od Duotone Silver Series jest bomem z wysokiej półki i jest to uniwersalny aluminiowy bom, do zastosowania w każdych warunkach. Bomy te, są dedykowane w szczególności do freeride'u i freerace'u, a wersja New School nieprzeciętnie sprawdzi się z żagalami Wave.
Bomy Silver wykonane są przy użyciu BONDED.TECHNOLOGY (nie rozkłada się) i wyekwipowane są w najlżejszą głowicę na rynku- iFRONT 2.0
Możemy jeszcze napisać, że stop aluminium 7075 jest wykorzystywany do najdroższych modeli produkowanych aktualnie rowerów, i, iż sam bom jest wytwarzany w Niemczech.
Poszczególne wymiary bomów z serii SILVER mają jednostkowe wygięcia łuków aby lepiej pasowały do wszelkich rodzajów żagli. Wielki zakres regulacji, bezpieczeństwo i komfort proponuje zamek DOUBLE PIN LOCK. Dzięki niemu bom jest mocno zamknięty, a tuby się nie przekrzywiają.
rozmiary do 200 cm są wyprodukowane według nowej funkcjonalnej koncepcji "New School", która charakteryzuje się tym, że obie ręce są w identycznej odległości od środka żagla, co powoduje, że przednia ręka nie jest przeciążana. Powiększa to wygodę w trakcie pływania na halsie, a także podczas realizowania zwrotów - istotnie dobrze spisuje się przy rufie na pełnej szybkości - po zwrocie bom praktycznie sam wpada w dłonie.
wyprodukowane rozmiary/dane bomu:
Charakterystyka:
-Materiał: T7075 aluminium, Bom posiada na wyposażeniu wkładkę do masztów RDM
-Front-end: Głowica typu iFRONT 2.0
-Tail-end: INSIDE,TAIL with Itail Wave Fitting-Nok bomu taklowany jest w zastrzeżonym systemie Loop-Loop-Go 2.0- jest to system zezwalający na absolutnie doskonałe ułożenie linki taklującej-zobacz zdjęcia W GALERII.
- NOWY SYSTEM TAKLOWANIA: VTS Tail występujący na noku bomu