Bom Duotone Silver Series Performance 2022
świeże bomy od Duotone przygotowane na sezon 2022, po raz kolejny wyznaczyły nowy benchmark wśród wszystkich aluminiowych bomów wytworzonych na rynku windsurfingowym.
Jak wiemy wszelkie żagle Duotone są wyposażone w system VTS ( Visual Trim System ), są to punkty umieszczone na żaglu, które obrazują w jaki sposób i do jakich warunków wietrznych oraz własnych upodobań, mamy wyciągnąć żagiel po maszcie. Właśnie w ten sposób osoby mniej zaznajomione ze sztuką windsurfingu, mogą w szybki i nietrudny sposób otaklować we właściwy sposób swój żagiel.
Od sezonu 2022, Duotone poszedł o krok dalej i przygotował dla całej linii SILVER oraz Platinum nowy VTS TAIL, który znajduje się na noku bomu. W połączeniu z żaglami Duotone, knaga VTS TAIL oferuje po raz pierwszy wyraźne wizualne wskazanie wspaniałego napięcia liku tylnego, czyli w szczególnie szybki i prosty sposób pozwala wybrać jeszcze żagiel po bomie. W ten sposób Duotone stworzył kompletny system przystępnego i prędkiego taklowania żagla.
Jak działa ten system zobrazuje poniższy film:
Jak wiemy niewłaściwe trymowanie żagla niszczy jego sprawność i zakres wiatrowy do 50%. Odpowiedzią na ten problem jest właśnie nowy VTS TAIL, który pozwoli na perfekcyjne wyciągnięcie żagla po bomie w trakcie każdej sesji. Oprócz wspólnych specyfikacji długości bomu, wszystkie żagle Duotone 2022 mają informację VTS TAIL outhaul zawartą już na samym żaglu, która posiada specyfikację dla małego i maksymalnego napięcia outhaula. W kompilacji z bomami Silver i Platinum system ten zapewnia wizualne prowadzenie do osiągnięcia doskonałego naprężenia żagla w ciągu kilku sekund.
VTS TAIL posiada dwa kluczowe elementy: zintegrowany wskaźnik i linę ze widocznikami. Lina bomu Silver i Platinum ma 7 istotników jako wskaźniki dobrego trymu żagla. Kiedy pociągniesz linę aż biały wskaźnik kompletnie zamknie okienko VTS TAIL. Jest to tak zwane "napięcie neutralne". Początkując od tego neutralnego napięcia, ciągniesz linę zgodnie ze specyfikacją na umieszczoną na żaglu.
WSKAŹNIK WIZUALNY:
Zintegrowana sprężyna dociskowa, która wskazuje precyzyjnie neutralne naprężenie (= punkt początkowy)
VTS TAIL OUTHAUL SPECS-SPECYFIKACJA LIKU TYLNEGO VTSKażdy żagiel 2022, posiada indywidualnie zdefiniowane wizualne wskazówki dotyczące poprawnego wydłużenia liku tylnego.
ROPE MARKINGS-OZNACZENIA LIN:
pozwala na trymowanie czyli outhaul po bomie zgodnie z danymi w postaci nalepki na żaglu.
Jeżeli chodzi o dalsze atrybuty bumu w stosunku do bomów z sezonu 2019 można byłoby pomyśleć, że zmieniły się tylko opcje kolorystyczne, jednak tak nie jest. Duotone nieprzerwanie polepsza swoje produkty i tak jest ponadto w tym przypadku. Nowy bom od sezonu 2020 rozszerzoną sztywność o 30%!
Powstała Nowa zastrzeżona kombinacja kolistej rury w przedniej części (siły trzymania działają skośnie w dół, więc jest nieelastyczniejsza w tym miejscu) i owalnej sekcji tylnej (ciągnięcie żagla w poziomie, więc owalna rura jest nieelastyczniejsza w tym miejscu). dzięki temu cały SILVER jest sztywniejszy o około 30%. W połączeniu z utwardzonym łukiem przednim daje to ogromną twardość i solidność.
Innymi słowami możemy wytłumaczyć ten system w następujący sposób:
Sekcja tylna bomu ( nok ) ma podobny wpływ na ogólną sztywność bomu jak sekcja przednia, aczkolwiek wpływ ten powiększa się im bardziej wydłużasz bom. W przeciwieństwie do przedniej sekcji, gdzie siły działają w wielu kierunkach, 90% sił w sekcji tytlnej działa na boki, ponieważ główna siła pochodzi od żagla ciągnącego na boki. Jak wiemy siły działają tylko w jednym kierunku, najistotniej produktywną geometrią jest asymetryczny owalny przekrój, który jest zorientowany poziomo. Dzięki temu cały bom SILVER jest niesprężystiejszy o ok. 30%!
także film jak wypowiadają się na temat nowych bomów Silver i Platinum utytułowani mistrzowie windsurfingu:
Pozostałe parametry bomu z ubiegłych sezonów, pozostały takie same.
Nowością w tych bomach.które odróżnia je od starszych bomów North Sails jest zmniejszenie średnicy pałąków bomu w każdym rozmiarze o 0,5mm.Duotone zastosował inną koncepcję budowy pałąków. W przedniej swej części są one kompletnie krągłe jak było to w bomach od North Sails, jednak w swojej tylnej części pałąki są delikatnie owalne- co opisujemy skrupulatnie wyżej. Dzięki takiemu rozwiązaniu bom stał się jeszcze bardziej sztywny, a co z tego wynika,rozpiętość bomu ze 160-210cm zmieniła się na 160-220cm, zachowując równocześnie niesamowitą gwarancje na bom od Duotone,bez żadnych warunków przez 2 lata, jednak w tej opcji gwarancja zostaje zachowana nawet na wygięcia, skrzywienia i wgniecenia bomu, które nigdy nie są akceptowane przez żadnego producenta,gdyż mogą one powstać tylko i wyłącznie z winy użytkownika.
Poniżej link do gwarancji:
https://www.duotonesports.com/windsurfing/more/ask-us/warranty-registration/
Bom od Duotone Silver Series jest bomem z wysokiej półki i jest to uniwersalny aluminiowy bom, do wykorzystania w każdych warunkach. Bomy te, są przeznaczone w szczególności do freeride'u i freerace'u, a wersja New School świetnie sprawdzi się z żagalami Wave.
Bomy Silver wytwarzane są przy użyciu BONDED.TECHNOLOGY (nie rozkłada się) i wyposażone są w najlżejszą głowicę na rynku- iFRONT 2.0
Możemy jeszcze napisać, że stop aluminium 7075 jest użytkowany do najdroższych modeli produkowanych aktualnie rowerów, i, że sam bom jest wyprodukowany w Niemczech.
Poszczególne rozmiary bomów z serii SILVER posiadają indywidualne wygięcia łuków żeby lepiej pasowały do wszystkich rodzajów żagli. Obfity zakres regulacji, bezpieczeństwo i komfort proponuje zamek DOUBLE PIN LOCK. Dzięki niemu bom jest konkretnie zamknięty, a tuby się nie przekrzywiają.
wymiary do 200 cm są stworzone według nowej użytecznej koncepcji "New School", która charakteryzuje się tym, iż obie ręce są w identycznej odległości od środka żagla, co powoduje, iż przednia ręka nie jest przeciążana. Zwiększa to wygodę podczas pływania na halsie, a także w trakcie wykonywania zwrotów - bardzo poprawnie spisuje się przy rufie na pełnej prędkości - po zwrocie bom praktycznie sam wpada w dłonie.
tworzone rozmiary/informacje bomu:
Charakterystyka:
-Materiał: T7075 aluminium, Bom posiada na wyposażeniu wkładkę do masztów SDM
-Front-end: Głowica rodzaju iFRONT 2.0
-Tail-end: INSIDE,TAIL with Itail Wave Fitting-Nok bomu taklowany jest w opatentowanym systemie Loop-Loop-Go 2.0- jest to system pozwalający na absolutnie perfekcyjne ułożenie linki taklującej-sprawdź zdjęcia W GALERII.
- NOWY SYSTEM TAKLOWANIA: VTS Tail występujący na noku bomu