Sprzęgło samochodowe służy do przeniesienie momentu obrotowego z silnika, przez skrzynię biegów, na koła. Zezwala na nam ruszanie z miejsca, a także zmianę biegów. Jednym z jego składników jest docisk sprzęgła, który warunkuje trafną pracę pary ciernej.
Docisk sprzęgła odpowiada za łączenie (dociskanie) tarczy docisku i tarczy sprzęgła. Jego zadaniem jest wywoływanie adekwatnej siły tarcia, wystarczającej do tegokomponenty pary ciernej nie obracały się względem siebie.
Jest niezwykle ważne by docisk sprzęgła był za każdym razem w pełni wydajny ponieważ zbyt drobny docisk powoduje względny poślizg składników, który prowadzi do szybszego zużywania się sprzęgła. Objawy zużytego sprzęgła mogą być rozmaite: szarpanie przy ruszaniu, piski, nieprzyjemny, dość typowy zapach, zgrzyty podczas zmiany biegów.
Gdy zaobserwujemy choć jeden z nich warto zastanowić się nad zamianą sprzęgła. Zwlekanie może doprowadzić do poważniejszej awarii samochodu. Docisk sprzęgła typowo wymienia się razem z tarczą sprzęgła i łożyskiem dociskowym.
Podyktowanie jest to wysokimi kosztami robocizny i mniej więcej porównywalną trwałością każdego z tych składników. Sachs jest to producent o światowej renomie, firma części do samochodów znany z wysokiej jakości swoich produktów i ich niezawodności.