\n\nKorzystanie z portali społecznościowych, telewizji na żądanie, poczty elektronicznej, wyszukiwarki internetowej, zakupów on-line czy usług e-administracji to codzienność społeczeństwa informacyjnego.
\n\nW prezentowanej publikacji odnajdziemy odpowiedź na pytanie, jakie są zagrożenia związane z ochroną danych osobowych usługobiorców tych e-usług i jak należy im zapobiegać. \n\n Książka szczegółowo omawia m.in.:\n• osiągalne ryzyka i zasady ochrony przetwarzania informacji osobowych w związku ze świadczeniem e-usług;\n• nowe zagrożenia, jak danetyzacja czy profilowanie;\n• pozycję i obowiązki administratora i współadministratora danych, również w ujęciu orzecznictwa europejskiego;\n• uprawnienia usługobiorców, takie jak np.: prawo dostępu do danych, prawo do bycia zapomnianym oraz prawo sprzeciwu.
\n\nPublikacja ukazuje w dodatku obowiązki usługodawców, tj. Ochronę informacji w fazie projektowania czy domyślną ochronę , a także omawia możliwe sankcje za naruszenia, w tym kary nakładane poprzez krajowe organy nadzoru.
\n\n Książka zainteresuje podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie e-commerce, adwokatów i radców prawnych specjalizujących się w prawie ochrony danych osobowych, a także reprezentujących klientów w innowacyjnania przed UODO i sądami administracyjnymi a także sędziów sądów administracyjnych stosujących przepisy RODO w prowadzonych progresywnaniach.