Książka dr Doroty Kamińskiej-Jones pomyślana pozostała jako analiza wizerunków pań stworzonych w złożonej przestrzeni kontaktu indyjsko-brytyjskiego, jaki zachodził od początków wieku XVII do połowy XX w., ze szczególnym uwzględnieniem prac pochodzących z drugiej połowy XVIII w. I wieku XIX. [...] Autorka łączy w rozprawie warsztat historyka sztuki z metodologiami stosowanymi w szeroko pojmowanych badaniach kulturowych, w tym typowo odwołując się do dyskursu postkolonialnego i feministyczno-genderowego. Prezentowane analizy pozostały starannie osadzone we właściwym im kontekście historycznym i społeczno-kulturowym, dając wyraz pogłębionemu rozumieniu analizowanych przedstawień. [...] Decyzja dotycząca wyboru takiej właśnie perspektywy badawczej okazała się jak najbardziej właściwa, pozwoliła bowiem na stosowną realizację zakładanych celów. Jej konsekwencją jest stanowczo interesująca rozprawa o interdyscyplinarnym charakterze. Za pośrednictwem analizy wizerunków kobiet oferuje ona nowe spojrzenie na sztukę i kulturę indyjską i brytyjską okresu kolonialnego, odkrywając złożoną rolę kobiet w procesie kolonizacji. [...] stosownie ilustrowany tekst jako całość czyta się z wielkim zainteresowaniem, po prostu (!) jako należycie napisaną książkę, co wcale nie jest regułą na polskim rynku wydawnictw naukowych. [...] charakteryzuje ją wysokiej próby wartość naukowa, będąca skutkiem dużej wnikliwości i staranności Autorki w zgłębianiu badanego tematu, jednocześnie w zakresie dzieł sztuki, jak i szczególnie sporej literatury przedmiotu. Ma również nieocenioną wartość poznawczą, tak znaczną w czasach zglobalizowanej, natężonej zamiany myśli i różnych form ludzkiej działalności, w tym właśnie sztuki, w warunkach, gdy nie tylko w naszej części świata nadal wyraźnie odczuwalny jest niedostatek wiedzy na temat kultur pozaeuropejskich w ogóle, a tradycji artystycznych w szczególności. Omawiana praca z całą pewnością będzie służyła wyrównaniu tych naukowych zaniedbań. Z recenzji prof. Dr hab. Danuty Stasik