Tytuł Środowiskowe i rodzinne uwarunkowania poziomu wybranych koordynacyjnych zdolności motorycznych. Longitudinalne badania dzieci wiejskich w wieku od 7 do 11 lat Autor Janusz Jaworski Język polski Wydawnictwo AWF Kraków ISBN 978-83-628-9119-1 Rok wydania 2012 Kraków Wydanie 1 liczba stron 206 Format pdf Spis treści WSTĘP...5
1. MATERIAŁ I METODY BADAŃ...13
1.1. Charakterystyka badanej zbiorowości w aspekcie geografi czno-organicznym...13
1.2. Charakterystyka materiału empirycznego, specyfika badań ciągłych...14
1.3. Zakres badań...16
1.4. Metody statystycznej analizy...23
2. WYNIKI...30
2.1. Kinetyka i dynamika rozwoju badanych koordynacyjnych zdolności motorycznych określona na postawie modelu Preece-Bainesa...30
2.2. Interindywidualne i intraindywidualne zróżnicowanie rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych...44
2.3. Ocena zróżnicowania dymorfi cznego koordynacyjnych zdolności motorycznych...50
2.4. Charakterystyka badanej populacji ze względu na strukturę demograficzną...55
2.5. Charakterystyka rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych w świetle wybranych modyfi katorów społeczno-ekonomicznych...59
2.6. Preferencje spędzania czasu wolnego dzieci edukacji wczesnoszkolnej w zależności od płci, wieku i wybranych czynników społecznoekonomicznych...71
2.7. Poziom testowanych koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci edukacji wczesnoszkolnej w wyróznionych profilach aktywności fizycznej...79
2.8. Hierarchia zmiennych społeczno-ekonomicznych i aktywności fizycznej w różnicowaniu koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci w okresie edukacji wczesnoszkolnej...82
2.9. Rodzinne podobieństwa cech somatycznych oraz koordynacyjnych zdolności motorycznych...92
2.10. Odziedziczalność zdolności koordynacyjnych na tle uwarunkowań genetycznych cech somatycznych...100
3. DYSKUSJA...104
4. PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ...126
Piśmiennictwo...129
Aneks..147
Spis tabel...193
Spis rycin...199
Streszczenie...203
Abstract...206
1. MATERIAŁ I METODY BADAŃ...13
1.1. Charakterystyka badanej zbiorowości w aspekcie geografi czno-organicznym...13
1.2. Charakterystyka materiału empirycznego, specyfika badań ciągłych...14
1.3. Zakres badań...16
1.4. Metody statystycznej analizy...23
2. WYNIKI...30
2.1. Kinetyka i dynamika rozwoju badanych koordynacyjnych zdolności motorycznych określona na postawie modelu Preece-Bainesa...30
2.2. Interindywidualne i intraindywidualne zróżnicowanie rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych...44
2.3. Ocena zróżnicowania dymorfi cznego koordynacyjnych zdolności motorycznych...50
2.4. Charakterystyka badanej populacji ze względu na strukturę demograficzną...55
2.5. Charakterystyka rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych w świetle wybranych modyfi katorów społeczno-ekonomicznych...59
2.6. Preferencje spędzania czasu wolnego dzieci edukacji wczesnoszkolnej w zależności od płci, wieku i wybranych czynników społecznoekonomicznych...71
2.7. Poziom testowanych koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci edukacji wczesnoszkolnej w wyróznionych profilach aktywności fizycznej...79
2.8. Hierarchia zmiennych społeczno-ekonomicznych i aktywności fizycznej w różnicowaniu koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci w okresie edukacji wczesnoszkolnej...82
2.9. Rodzinne podobieństwa cech somatycznych oraz koordynacyjnych zdolności motorycznych...92
2.10. Odziedziczalność zdolności koordynacyjnych na tle uwarunkowań genetycznych cech somatycznych...100
3. DYSKUSJA...104
4. PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ...126
Piśmiennictwo...129
Aneks..147
Spis tabel...193
Spis rycin...199
Streszczenie...203
Abstract...206