Menu

Z historii mediów i dziennikarstwa Studium selektywne

Cechy produktu

  • ISBN 9788378595960 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo E-bookowo 
  • Ilość stron 300 
  • Rok wydania 2015 

Opis

Historia mediów, historia dziennikarstwa, historia prasy to nadal te dziedziny, które domagają się szerszego zainteresowania badawczego w Polsce. Współczesne, naukowe zainteresowania nad mediami oscylują wokół ich nieprzerwanej transformacji i są to typowo analizy socjologiczne. W ostatnich latach obserwuje się spadek zainteresowania historią, którą można dostrzec w mediach. Pod pojęciem historii należy rozumieć tu obszerny zbiór problemów, zagadnień i zjawisk, które pozostały zamknięte w określonych odcinkach temporalnych w prasie, radiu, telewizji, plakacie, rysunku, czy fotografii. Należą one do historii, lecz tej, której kontinuum da się jeszcze odczuć, zauważyć i zaobserwować. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na potrzeby badania dziennikarstwa - jako zjawiska osobliwego, modelującego opinię społeczną, wytwarzającego inną, alternatywną rzeczywistość, która często dominuje w społecznym procesie komunikowania. Książka ma bezdyskusyjnie charakter naukowy. Pod względem strukturalnym i merytorycznym nie budzi wątpliwości. Jest to zbiór uporządkowanych tematycznie artykułów, napisanych w sposób komunikatywny. Atutem książki jest w dodatku bogactwo poruszonych w niej problemów. Publikacja poprawnie wpisuje się we współczesny trend badań nad historią mediów. Z recenzji dr hab. Anety Niewęgłowskiej Wspólnym mianownikiem tekstów zawartych w książce jest wysoki poziom wiedzy ich autorów. Widać, iż każdy z zamieszczonych tu rozdziałów jest wynikiem solidnych zainteresowań badawczych, o czym świadczy między innymi optymalna i bogata bibliografia. Autorzy poszczególnych rozdziałów łączą w swych rozważaniach, choć w różnorodnych proporcjach, opis z analizą, co jest jednym z warunków uznania tekstu za opracowanie naukowe. Z recenzji dra hab. Wiesława Wacławczyka Wstęp 7 HISTORIA PRASY Dominika Gołaszewska Sytuacja polityczno-społeczna na Mazurach, a czasopiśmiennictwo regionalne do 1939 roku 13 Piotr Lewandowski Historia "Kuriera Warszawskiego" Brunona Kicińskiego jako przykład rozwoju prasy masowej i pierwszego koncernu medialnego w XIX wieku na ziemiach polskich 35 Tomasz Jacek Lis zarys dziejów bośniacko-hercegowińskiej prasy w XIX stuleciu 69 Z DZIEJÓW MEDIÓW WIZUALNYCH Mateusz Maleszka Komiks na wojnie - amerykański komiks wojenny podczas II wojny światowej 95 Piotr Lewandowski Propaganda PRL: na przykładzie plakatu propagandowego 115 Piotr Grochmalski Społeczna fotografia tygodnika "Wprost" w okresie 1983-1991 jako niepowtarzalny zapis społecznej kondycji Polaków po stanie wojennym OBRAZ ŚWIATA W PRZEKAZIE MEDIALNYM Anna Krygier Józef Piłsudski w czasopismach popularnonaukowych o tematyce historycznej w latach 2013-2014 195 Mateusz Zmudziński Historia i zawartość "Głosu z Torunia", dodatku, do tygodnika katolickiego "Niedziela". Kształt problemu 231 Justyna Janczak Stereotypy płciowe w prasie 247 RZECZYWISTOŚĆ DZIENNIKARSKA Jacek Laskowski Quo vadis dziennikarstwo śledcze 267 Justyna Janczak Tajemnica zawodowa dziennikarzy 287

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.