barwny, funkcjonalny i... Apetyczny poradnik. Marketing sensoryczny jest funkcjonalny i sprawdza się w praktyce. Książka demonstruje użycie marketingu sensorycznego w kilkunastu branżach w Polsce i na świecie. Intencją autorki było napisanie poradnika i ten cel osiąga przy pomocy wartkiej narracji oraz wielkiej liczby fascynujących przykładów. Znaczną wartość książki stanowi 90 ładnych, barwnych fotografii ilustrujących udane wykorzystanie marketingu sensorycznego w praktyce.
Jak pisze sama autorka: „Książka jest zbiorem najkorzystniejszych praktyk (best practices) z zakresu marketingu sensorycznego wykorzystywanych przez największe światowe marki.
Zmysły dla zysku zostały podzielone na branże oraz główne zagadnienia tematyczne, tj. Reklamę sensoryczną i design sensoryczny. Nadaje to książce nieco eklektyczny charakter, a zarazem ułatwia korzystanie z niej. Starczy otworzyć ją na atrakcyjnej nas branży. Książka ma charakter poręczny, a na końcu każdego rozdziału znajduje się „narzędziownik” zawierający gotowe do wykorzystania rady i wskazówki
Napisałam tę książkę dla tych:
• którzy nie posiadają pojęcia o marketingu
• którzy o marketingu wiedzą trochę
• którzy chcieliby dowiedzieć się więcej
• a także dla teoretyków i praktyków marketingu
Książka gromadzi opisane w przystępny sposób studia przypadku w formie łatwych do połknięcia pigułek do bezpośredniego wykorzystania. Podaję liczne przykłady największych światowych marek wykorzystujących marketing sensoryczny – od sektora finansowego, poprzez branżę spożywczą po elektroniczną. Marketing sensoryczny stał się modny, ponieważ sprawdza się w praktyce i przynosi wymierne korzyści.
Opisuję i wyjaśniam:
• Co posiadają ze sobą wspólnego pasikonik, maltodekstryna i konfesjonał?
• Czy pachnidła mogą służyć jako zastawa stołowa?
• Dlaczego pilot telewizyjny powinien być ciężki?
• Czy można pakować odzież w tacki spożywcze?
• Co to jest niebieski fenomen i łagodny masochizm?
• Czy „Tłusty mózg” to korzystny pomysł na nazwę marki?
• Po co sklep z odzieżą stawia do góry nogami budkę z hot-dogami?
• Jak wejść w dotykową interakcję z billboardem?
• Dlaczego patrząc na zdjęcia czarno-białe klient jest zrelaksowany?
• Dlaczego będąc na diecie należy wybierać spore paczki chipsów?
Iwona Skowronek – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca Studiów Podyplomowych Zarządzanie Wartością Klienta w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka książki Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku i publikacji z zakresu zarządzania, PR, budowy...