Menu

"Chowanna" 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 06 Część monograficzna: Edukacja w zakresie sztuk wizualnych, czyli o przygotowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym do odbioru i kreowania otaczającej je ikonosfery

Opis
Red. Naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Beata Mazepa-Domagała



Kierując się myślą, iż kultura wizualna nie opiera się na samych obrazach, lecz na innowacyjnej skłonności do obrazowania albo wizualizowania egzystencji, a poddanie naukowemu rozpoznaniu wszystkich obrazów znajdujących się w przestrzeni społecznej i wszystkich widzialnych przejawów życia społecznego, gdzie obrazy stanowią okno poprzez które odkrywamy różne społeczne konteksty, stanowi swoistą interpretację tego co wizualne, w kategoriach życia codziennego, oddajemy do rąk czytelnika publikację, w której zgromadzony w części monograficznej materiał, ukazuje wieloaspektowość relacji kultury wizualnej w światoobrazie współczesności, a zebrane studia teoretyczne opisujące zjawiska i procesy zachodzące w obszarze kultury wizualnej i badania empiryczne przedstawiają zagadnienia, które w odniesieniu do tytułowej problematyki wydają się atrakcyjne, godne ukazania i mogą stanowić wkład do naukowego rozpoznania, analizy
i interpretacji zarówno fundamentów jak i kontekstów kultury wizualnej i służyć pogłębianiu i rozwijaniu świadomości wizualnej.

Prezentowana pozycja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców: badaczy, teoretyków, pedagogów, studentów i wszelkich zainteresowanych zjawiskami-składnikami kultury wizualnej, w tym relacjami między polem wizualnym a polem społecznym, odbiorem i interpretowaniem zjawisk kultury współczesnej i przemianami w ponowoczesnej filozofii podmiotu.
Opinie - 0 opinii + Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.