Fallout: New Vegas to kolejna, po Fallout 3, odsłona lubianego postapokaliptycznego cyklu zapoczątkowanego w 1997 roku. Dzieło zostało opracowane poprzez studio Obsidian Entertainment, za którego założenie odpowiadają byli członkowie producenta Black Isle Studios, producenta dwóch pierwszych odsłon marki Fallout. Produkcja skupia się na ukazaniu konfliktu trzech frakcji: New California Republic, Caesar’s Legion i mieszkańców New Vegas. Gracz wciela się w kuriera/podróżnika (jego statystyki formujemy w teście psychoanalitycznym), którego przed śmiercią ratuje zaprzyjaźniony robot. W grze powraca oczywiście Pip-Boy, którego dostajemy od właściciela maszyny.Twórcy z Obsidian Entertainment zdecydowali się ponadto na powiązanie systemu dialogów z umiejętnościami. W rozmowach opartych na pobocznych zdolnościach uzyskujemy dla przykładu dwa teksty: dla postaci z wysokim poziomem umiejętności (sukces) i niskim poziomem umiejętności (porażka). Umieszczenie obu opcji pozwala pokazać graczom, iż mogli zdziałać coś w danej materii. Nic nie stanie w dodatku na przeszkodzie, by w podróżach po świecie gry towarzyszyło nam 2 lub 3 pomocnikówOprawa graficzna powstała w oparciu o zmieniony silnik graficzny pochodzący z The Elder Scrolls IV: Oblivion, zastosowany także w Fallout 3. Dzięki niemu autorzy byli w stanie opracować szczegółowy świat, znamionujący się poprawnie wymodelowanymi obszarami otwartymi oraz nakłaniającymi do odwiedzin wnętrzami przeróżnych budowli.