Menu

Historia 3. liceum i technikum. podręcznik. zakres podstawowy. szkoły ponadpodstawowe (opr. miękka)

Cechy produktu
  • ISBN 9788302195525 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jarosław Czubaty|Piotr Szlanta 
  • Wydawnictwo WSiP 
  • Ilość stron 376 
  • Rok wydania 2021 
Opis

Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W podręczniku zostały wyznaczone działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej albo Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki).

W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, z których każdy odpowiada jednej jednostce lekcyjnej. Każdy dział kończy lekcja powtórzeniowa. Liczne polecenia towarzyszące rozmaitym elementom podręcznika służą kształceniu umiejętności wyróznionych w celach ogólnych podstawy programowej.

Podręcznik Historia. Zakres podstawowy. Klasa 3 obejmuje następujące działy: - Europa i świat od 1815 r. Do połowy XIX wieku. - Polacy i ziemie polskie w 1. Połowie XIX wieku. - Europa i świat od połowy XIX w.

do 1914 roku. - Polscy i ziemie polskie w 2. Połowie XIX wieku i na początku XX wieku. - Polska, Europa i świat w okresie obszernej Wojny. - Europa i świat w okresie międzywojennym. - Polska w dwudziestoleciu międzywojennym.

Struktura tematu (jednostki lekcyjnej): - Wypunktowane najważniejsze zagadnienia lekcji. - Oś czasu porządkująca kluczowe wydarzenia omawiane na lekcji. - Tekst główny podzielony na podrozdziały - wprowadza podstawowe treści nauczania wyodrębnione w podstawie programowej zakresu podstawowego.

- Ramki słownikowe zawierające wyjaśnienia kluczowych pojęć i terminów historycznych. - Ramki Warto wiedzieć zawierające dodatkowe dane o charakterze ciekawostek, uzupełnień - ubarwiają i powiększają narrację, mają zaciekawić ucznia przedmiotem.

- Ramki Ślady przeszłości zawierają informacje o śladach historii czy konsekwencjach wydarzeń historycznych, z którymi uczeń styka się w rutynowym życiu. - Ramki Biogram wprowadzają uzupełniające informacje dotyczące ważnych postaci historycznych.

- Ramki pokaźny, dyskusje, oceny powiększają wiadomości i pokazują zróżnicowane oceny prezentowanych wydarzeń i postaci. - Materiały graficzne (fotografie, rysunki, schematy, mapy, diagramy) - towarzyszą im polecenia ukierunkowujące interpretację danego typu źródła (ikonograficznego, kartograficznego, statystycznego).

- Kalendarium - zestawienia najważniejszych wydarzeń omawianych na danej lekcji, usprawniające powtarzanie i systematyzację materiału nauczania. - Podsumowanie (tematu) - niedługi tekst syntetyzujący najważniejsze wiadomości i formułujący wnioski.

- Polecenia (na zakończenie tematu) - polecenia otwarte sprawdzające opanowanie materiału nauczania. - Praca z tekstem źródłowym - tekst źródłowy (albo historiograficzny) z poleceniami ukierunkowującymi analizę.

- Infografiki (całostronicowe lub na rozkładówkach) - w niebanalny graficznie sposób przybliżające wybrane zagadnienia historyczne. Struktura materiału powtórzeniowego po dziale: - Powtórzenie (działu) - podsumowanie najważniejszych zagadnień w formie krótkich tekstów wraz z taśmą chronologiczną synchronizująca wydarzenia z przeróżnych dziedzin (np.

polityka gospodarka, wojskowość, kultura itp.). - Warto przeczytać - propozycje wartościowych publikacji popularnonaukowych odnoszących się do treści danego działu. - Źródła - konteksty - materiał ćwiczeniowy zawierający teksty źródłowe i historiograficzne oraz źródła ikonograficzne wraz z zestawami poleceń.

- Polecenia (otwarte) odnoszące się do treści działu.

Opinie - 0 opinii + Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.