zrozumieć michaela portera. jak stworzyć dobrą strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną (opr. twarda)
Cechy produktu
ISBN 9788377464199
Oprawa twarda
Autor Joan Magretta
Wydawnictwo MT Biznes
Ilość stron 220
Rok wydania 2018
OpisZrozumieć Michaela Portera to przejrzysty, zwięzły i usiany przykładami przewodnik po koncepcjach dotyczących konkurowania i strategii. Książka ta, napisana poprzez Joan Magrettę, wieloletnią redaktorkę publikacji Portera i jego współpracownicę, dedykowana jest nie dla teoretyków,na ogół dla praktyków. Znajduje się w niej w dodatku wywiad z Porterem. Dowiedz się, co myśli on obecnie na temat pytań i problemów pojawiających się w każdej organizacji, od najszczególniej powszechnych błędów w dziedzinie strategii po znajdowanie obszarów efektywnego rozwoju, radzenie sobie z zakłóceniami na rynku, tworzenie nowych modeli biznesowych i konkurowanie na skalę globalną. Koncepcje Portera nigdy nie były tak aktualne jak dziś. Poznaj ich najważniejsze komponenty, a zrozumiesz, jak można zyskać i utrzymać przewagę konkurencyjną przez całe dziesięciolecia i dlaczego dobra strategia jest w czasach pełnych zawirowań i niepewności jeszcze ważniejsza. KWINTESENCJA najszczególniejSZYCH IDEI BIZNESOWYCH NASZYCH CZASÓW rewolucyjne idee Michaela Portera dotyczące konkurowania i strategii rozwijają się od prawie trzech dekad i są obecne w olbrzymiej liczbie publikacji. Każdy menedżer potrafi nazwać poszczególne obszary swej pracy, takie jak tworzenie przewagi konkurencyjnej, łańcuch wartości czy pięć sił, lecz nikt, choćby sam Porter, nie zebrał tego w jedną całość. Czyni to ta przezroczysta i zwięzła książka. została ona napisana w ścisłej współpracy z Porterem poprzez Joan Magrettę, redaktorkę ?Harvard Business Review?, i mieści streszczenie jego idei przedstawione w przychylny dla czytelnika sposób. Na dodatek oferuje ona bezcenną syntezę koncepcji Portera, wyjaśniając, jak są one ze sobą powiązane i, co najważniejsze, jak mogą być użyte w praktyce poprzez menedżerów. Współczesne koncepcje dotyczące konkurowania i strategii posiadają swoje źródło w pracach Portera. Są one powszechnie użytkowane poprzez menedżerów na całym świecie. Jednak, jak pisze Magretta, są one w dodatku często mylnie rozumiane i niewłaściwie używane. Bogate doświadczenie biznesowe Magretty pozwoliło jej zidentyfikować przede wszystkim występujące błędy, w tym głęboko zakorzeniony i niebezpieczny pogląd, że w konkurowaniu chodzi o to, aby być najkorzystniejszym. Zrozum Portera, a będziesz wiedział, dlaczego konkurowanie, żeby być najkorzystniejszym, w nieunikniony sposób inicjuje drogę do upadku. Joan Magretta współpracuje z Michaelem Porterem od prawie dwóch dekad. Aktualnie jest starszym partnerem w Institute for Strategy and Competitiveness w Harvard Business School. Wcześniej była partnerem w Bain & Co oraz redaktorem ?Harvard Business Review?. Jest laureatką nagrody McKinseya i autorką książki What Management Is uwielbianej za nr 1 roku poprzez ?The Economist?.Opinie - 0 opinii+ Dodaj opinie
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.