W świecie, w którym mocne ilości informacji bombardują ludzi ze wszelkich stron, organizacje stają przed bardzo poważnym wyzwaniem: muszą znaleźć sposób, by dotrzeć ze swoim przekazem do odbiorcy, zyskać jego uwagę i spowodować, by zrozumiał i zapamiętał prezentowane treści. Dodatkowym problemem jest dostatek kanałów interakcji, a także sprzętów - utrzymanie zrozumiałości i spójności przekazu staje się jeszcze trudniejsze. W takim świecie znajomość zasad projektowania architektury danych staje się nieodzowna. Niniejsza książka jest dedykowana dla wszystkich osób zaangażowanych w proces projektowania rozmaitych przekazów informacji, istotnie serwisów internetowych. Architektura informacji jest tu traktowana jako zbiór narzędzi i technik do obsługi nieprzystępnych problemów. Można tu znaleźć uniwersalne i nieśmiertelne zasady organizacji danych, narzędzia i techniki, które zdały próbę czasu i nie zależą od solidnych technologii czy producentów. Dzięki poręcznemu podejściu ta książka przyda się każdemu, kto odpowiada za zdefiniowanie sposobu działania produktów interaktywnych. W tej książce znajdziesz:
- przegląd zagadnień dotyczących architektury informacji
- opis komponentów architektury danych i powiązań pomiędzy nimi
- metodykę organizacji witryn, systemy nawigacji, wyszukiwania i etykietowania stron
- opis metod poprawy komfortu użytkownika serwisu
- wskazówki dotyczące metodologii definiowania kierunku i zakresu architektury informacyjnej