Programowanie i gry komputerowe posiadają ze sobą mnóstwo wspólnego. Są ciekawe, wciągające oraz dają sporo radości i satysfakcji. A zwykle są świetną zabawą dla każdego bystrego dzieciaka, nawet jeśli ten dzieciak ma osiem lat i dopiero co opanował sztukę czytania.
Naturalnie, dla tak młodych adeptów sztuki kodowania potrzebne jest specjalne środowisko, właśnie takie jak Scratch - język programowania dla dzieci stworzony przez MIT i udostępniony na zasadach open source.
To wspaniały sposób na naukę programistycznego myślenia bez konieczności wnikania w złożoność standardowego programowania.Ta książka jest świetnym przewodnikiem po świecie Scratcha. Jej autorami są dwunastoletnie bliźnięta, które w przychylny sposób pokazały, jak napisać pięć wciągających gier.
To idealny sposób na pierwsze kroki w świecie programowania! W książce opisano, jak rozpocząć pracę ze Scratchem i jak wygląda jego przestrzeń robocza i edytor grafiki. Dostępnie przedstawiono podstawowe idee programowania.
Omówiono krok po kroku tworzenie zabawnych gier w stylu retro. Skrupulatnie dostosowane projekty zachęcają do prowadzenia samodzielnych poszukiwań, eksperymentów i modyfikacji. Przy tym wszystkim książka jest doskonałą pomocą zarówno do samodzielnych ćwiczeń, jak i do wspólnej pracy z rodzicami, dla których może stać się pretekstem do wspomnień o grach sprzed lat.Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 - 14 lat i posiada:Wprowadzenie do ScratchaPrzedstawienie podstawowych idei programistycznychZasady tworzenia części graficznych (pixel art) i skryptówWyczerpująco opisane projekty mniejszych i pokaźniejszych programówInstrukcje budowania wciągających gier retroDziecinajlepiej wiedzą, jak nauczyć dzieci programowania!O autorachMelissa Ford? mama Gabriel i Sadie.
zapewnia im wszystko, czego potrzebują do rozwijania programistycznych umiejętności. Nadała zarys książce i wykonała potrzebne prace edytorskie.Gabriel Ford i Sadie Ford? dwunastoletnie bliźnięta, które razem tworzą zgrany zespół programistyczny.
Na potrzeby tej książki Gabriel zajął się programowaniem gier, napisał także rozdziały poświęcone kodowaniu, a Sadie stworzyła elementy graficzne, a także tła, poza tym napisała rozdziały dotyczące pixel artu.