Giovanni Battista Pergolesi • La serva padrona •
Act I •
- Introduzione 'Aspettare e non venire' (Uberto)
- Recitativo 'Questa è per me disgrazia' (Uberto, Serpina)
- Aria 'Sempre in contrasti' (Uberto)
- Recitativo 'In somma delle somme' (Serpina, Uberto)
- Aria 'Stizzoso, mio stizzoso' (Serpina)
- Recitativo 'Benissimo, hai tu inteso' (Serpina, Uberto)
- Duetto 'Lo conosco a quagli occhietti' (Serpina, Uberto)
Act II •
- Recitativo 'Or che fatto ti sei' (Serpina, Uberto)
- Aria 'A Serpina penserete' (Serpina)
- Recitativo 'Ah, quanto mi sa male' (Uberto)
- Aria 'Son imbrogliato io già' (Uberto)
- Recitativo 'Favorisca, signor passi' (Serpina, Uberto)
- Duetto 'Per te ho io nel core' (Serpina, Uberto)
- Finale. Duetto 'Contento tu sarai' (Serpina, Uberto)
Giovanni Battista Pergolesi • Salve Regina in C minor •
- Salve Regina
- Ad te clamamus
- Eia ergo, Advocata nostra
- Et Jesum benedictum
- O Virgo Maria
We Francji La Serva Padrona zapoczątkował popularne quérelle: dzieła tego przed krytyką tradycjonalistów, entuzjastów Rameau, bronił sam Rousseau, a jego z kolei popierali wszyscy filozofowie na czele z Diderotem. To była postępowa muzyka, stwierdzili. I mieli rację: dramat przestał opierać się na charakterystycznych postaciach, typach i koturnowych bohaterach, modelach „affetti" lub tym, co dzisiaj moglibyśmy nazwać uniwersalnymi sentymentami. Bohaterami byli teraz mężczyźni i kobiety, którzy zostali stworzeni z krwi i kości, i mieli takie same uczucia i intencje, jak mężczyźni i kobiety, którzy przyszli do teatru, żeby ich oglądać. Na tym polega progresywność Pergolesiego. Wciąż jest to zaskakujące.
I Solisti Lirensi
Federico Benetti - bas
Angela Nisi - sopran
Flavio Emilio Scogna - dyrygent
wydawca: Tactus 2014
nr kat.: TC 711606
format: CD, jewel case