CD 1
- Claude Debussy - Clair de lune (arr. A. Roelens)
- Anton Webern - Vier stücke (Cztery utwory na skrzypce i fortepian) op. 7
- Manuel Ponce - Estrellita (arr. Heifetz)
- Bela Bartók - Rumuńskie tańce ludowe (arr. Szekely)
- Jean Sibelius - Berceuse op.79 nr 6
- Jean Sibelius - Mazurka op. 81 nr 1
- Maurice Ravel - Berceuse sur le nom de Gabriel Fauré
- Karol Szymanowski - La Berceuse d'Äitacho Enia
- Fritz Kreisler - Kaprys cygański
- Ernest Bloch - Abodah
- Aram Chaczaturian – Song-Poem
CD 2
- Fritz Kreisler: Preludium i Allegro w stylu Pugnaniego
- Charles-Auguste de Bériot: Scéne de ballet Op. 100
- Fritz Kreisler: La Gitana
- Pablo de Sarasate: Malagueña Op. 21 nr 1
- Ernest Bloch: Nigun (Suita „Baal Shem", nr 2)
- Tomaso Antonio Vitali: Chaconne
Album „Skrzypce w miniaturze" to aż 17 muzycznych obrazków będących wynikiem wieloletniej współpracy Marcina Ostrowskiego z pianistką Katarzyną Kaczorowską. Wspólną płaszczyzną dla dwóch płyt jest tematyka miniatur instrumentalnych, których interpretacja znajduje się w centrum artystycznych zainteresowań wrocławskiego skrzypka.
Kryterium doboru repertuaru na CD1 stanowi zasobność stylistyczna w okresie pierwszej połowy XX wieku, będąca tematyką pracy doktorskiej artysty. Wśród jedenastu zaprezentowanych utworów odszukamy obszerny wachlarz kombinacji, od światowych hitów z pogranicza muzyki konwencjonalnej i modnej po awangardowe eksperymenty z formą i brzmieniem.
Drugi krążek prezentuje wcześniejsze nagrania Marcina Ostrowskiego z zabytkowego Dworku Chopina w Dusznikach-Zdrój, stanowiące muzyczną podróż przez epoki. W Preludium i Allegro w stylu Pugnaniego przenosimy się do klasycyzmu, gdy uczeń Viottiego – Gaetano Pugnani olśniewał swą grą na koncertach salonowych. Fritz Kreisler tak wiernie oddał charakter twórczości włoskiego mistrza,przez 25 lat, między 1910 a 1935, kompilacja ta uchodziła za odnalezione, oryginalne dzieło Pugnaniego. Kolejnym przystankiem naszej podróży jest XIX-wieczna Francja. Charles-Auguste de Bériot przedstawia scenę francuskiego baletu i urzeka bogactwem melodii w Scene de balet. Warto zauważyć, iż ten sławny twórca franko-belgijskiej szkoły skrzypcowej wykształcił tak rewelacyjnych wirtuozów, jak Henri Vieuxtemps i Heinrich Wilhelm Ernst.
Marcin Ostrowski w wieku sześciu lat rozpoczął naukę gry na skrzypcach w klasie talentów prof. Michaiła Kuzniecowa i Wiktora Kuzniecowa. Następnie doskonalił grę w klasie profesora Wojciecha Malińskiego, kończąc z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Poznaniu. W 2016 roku wraz z zespołem Diverso String Quartet ukończył studia fachowe na Universitaet der Kuenste w Berlinie w klasie sławnego Artemis Quartet. Ekskluzywne International Artist Diploma w Royal Northern College of Music w Manchesterze w znacznej Brytanii dopełniło jego edukację w zakresie kameralistyki. W trakcie studiów i kursów mistrzowskich doskonalił grę pod okiem wielu światowej sławy pedagogów: Idy Haendel, Wandy Wiłkomirskiej, Maxima Vengerova, Tomasza Tomaszewskiego, Nataschy Prischepenko, Alexandra Sitkovetskego, Viniety Sareiko, Gregora Sigla, Pavla Fischera i Roberta Szredera.
Artysta ma także w dorobku płytę z polskimi kwartetami smyczkowymi, nagraną z Diverso String Quartet, wydaną przez wydawnictwo RecArt w 2018 roku. Gra na osiemnastowiecznym instrumencie przypisywanym Pietro Antonio Landolfiemu.
wydawca: Recart 2018
nr kat.: RecArt0028
format: CD, jewel case