Konsument w erze cyfrowej hiper-danych obecnie konsumenci funkcjonują w erze internetowej hiperdostępności danych. Niezależne badania przeprowadzone poprzez Google i Forrester wykazały, że przeciętnie około 70 procent nabywców ponad połowę swych badań przed zakupem w trybie offline przeprowadza online.
na skutek czego na sprzedaż widocznie obszerniejszy wpływ ma to, co klient odszuka o firmie i produkcie w sieci, niż to, co usłyszy od sprzedawcy. Słuchaj o co pytają kupujący, a następnie szczerze odpowiadaj Marcus Sheridan, ekspert w zakresie inbound marketingu, skupił się w głównej mierze na zrozumieniu konsumentów i pokazaniu, w jaki sposób kreować i dystrybuować odpowiednie treści, aby wywierać wpływ na decyzje potencjalnych klientów.
Wytypował pięć kategorii pytań (oraz pięć rodzajów treści, które na nie odpowiadają), które większy ruch, konwersje, leady i sprzedaż. Wyodrębnił tematy, które odbiorcy (zarówno B2B, jak i B2C) wyszukują z reguły, gdy muszą podjąć decyzję zakupową.
Dzięki lekturze jego książki dowiesz się także, jak: - wykorzystać nowe technologie do prowadzenia konwersacji z klientami w czasie rzeczywistym - wytwarzać wydajne treści na firmową stronę www, aby z powodzeniem przeprowadziły klienta poprzez całość lejka sprzedażowego - wykonać we własnym zakresie siedem rozmaitych nagrań wideo, które realnie przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji (badania pokazują, że materiały video w 2022 roku będą stanowiły 82 procent aktywności konsumenckiej w internecie) - wykorzystać moc insourcingu i zaangażować własny zespół do tworzenia idealnych treści.
Co chce wiedzieć klient? to coś więcej niż książka, to podsumowanie pięciu lat testów i weryfikacji hipotez w prawdziwym świecie. To inspirujący mix najnowszych narzędzi content marketingu, funkcjonalnych case studies, a także pionierskiej strategii TAYA – They Ask, You Answer, która ukazuje jak prowadzić sprzedaż i marketing, żeby zdobyć zaufanie klientów odpowiadając wyczerpująco na ich pytania, problemy i wątpliwości.
*** Kolejna książka o content marketingu? Nie! To TA książka! wynajdziesz w niej prostą i efektywną metodę pozyskiwania klientów przy pomocy ich własnych pytań. Zmień perspektywę. Zapomnij o swych wyobrażeniach.
Przyjmij perspektywę klienta. Słyszałem to niemało razy, lecz Marcus Sheridan pokazał solidnie jak to zrobić. Łukasz Kosuniak, ekspert marketingu B2B, autor książki „ABC marketingu B2B", prowadzi firmę doradczo-szkoleniową Grow Consulting Marcus Sheridan udowadnia, iż istotą wydajnych działań marketingowych jest zaufanie, które zbudujesz tylko wtedy, kiedy zrozumiesz swojego klienta i odpowiesz na jego zapotrzebowania i pytania – choćby jeśli te są dla Ciebie „niewygodne".
Co chce wiedzieć klient? to pozycja obowiązkowa dla każdego sprzedawcy i content managera. Anna Kołodziej, redaktor naczelna magazynu efektywny.marketing Marcus Sheridan dotyka istoty inbound marketingu – stawania się nauczycielem, przewodnikiem, latarnią morską dla swych klientów.
(…) Świat się zmienił i ludzie dziś odmiennie robią zakupy, odrzucając to, co było wcześniej. Wszystko, co musisz zrobić, to po prostu zadać odpowiednie pytania. (…) Skoncentruj się na lękach, pragnieniach, obawach i zmartwieniach twoich klientów.
Co chce wiedzieć klient? to przede wszystkim swoista filozofia biznesu. Sposób podejścia do strategii komunikacji, która oparta jest na otwartości, argumentacji i szczerości. Jacek Kotarbiński, ekonomista, marketer, rynkolog, kotarbinski.com To także jedna z najbardziej przejrzystych książek o content marketingu, jakie czytałem.
Marcus niczego w niej nie ukrywa. Otwarcie mówi o cenach i strategiach, kwalifikowaniu potencjalnych klientów, radzeniu sobie z trudnymi konkurentami i angażowaniu handlowców w cykl tworzenia treści.
Przypomniały mi się wszystkie lekcje, jakie wyniosłem z pracy w handlu (…) podstawy, które większość firm ignoruje (a większość dużych agencji nie może pojąć). Jako pokaźny amator pisanych z uważnością, mądrych i {pomocn|przydatn)ych lektur chciałem wyrazić swój szacunek za świeżość i trafność tej książki.
Roger C. Parker *** MARCUS SHERIDAN jest znanym ekspertem w dziedzinie inbound i content marketingu. Występuje na międzynarodowych konferencjach jako prelegent o niezwykłej umiejętności ekscytowania, angażowania i motywowania publiczności.
Współpracując z setkami firm, pomaga im zyskać status najbardziej zaufanych marek w branży. Teksty Marcusa ukazują się w licznych publikacjach branżowych, między innymi w „New York Timesie", dla którego Marcus pisze teksty jako „guru marketingu sieciowego", czy w magazynie „Forbes", na łamach którego został uznany za jednego z 20 „najbardziej intrygujących mówców" w 2017 roku.
Opowieść o tym, jak zdołał uratować swoją firmę River Pools od katastrofy gospodarczej w 2008 r., znalazła się w wielu książkach, publikacjach i uniwersyteckich case studies na całym świecie.