Przedłużka Duotone UNI.XT RDM -2022
Jest kontynuacją przedłużki wytwarzanej przez dawniej poprzez North Sails. Jej specyficzne walory nadal są nie do pobicia poprzez innych producentów.
Przedłużki w wersji RDM, wyprodukowane są w wersji Aluminiowej 7075,, a także nowy typ SLS Carbon ( dawniej AERO ), która jest najlżejszą przedłużką na świecie na rynku windsurfingowym.
Najnowsza wersja RDM aluminiowa,ma zupełnie nowy pierścień regulacyjny, który proponuje unikalną cechę: na bazie sprawdzonego pierścienia regulacyjnego SDM, wersja RDM po raz pierwszy zapewnia, iż rura aluminiowa nie styka się już z masztem, dzięki czemu unika się mikro uszkodzeń masztu. Żeby zagwarantować taką samą trwałość mimo mniejszej średnicy, zastosowano dwuścienną konstrukcję sandwich, która posiada zewnętrznej rurę wytwarzaną z aluminium 7075 oraz wewnętrzną owalną rurę wytwarzaną z aluminium T8. Jest to nowy system opatentowany poprzez Duotone.
Jest to pierwsza i jedyna przedłużka na rynku, która jest kompatybilna, ze wszystkimi markami żagli i proponuje o 30% pokaźniejszą efektywność trymowania aniżeli jakiekolwiek inne standardowe przedłużki.
Poniższy film ukazuje wprowadzenie do tego technicznego towaru:
Mamy dużo, różnorodnych standardowych przedłużek na rynku z którymi, nie jeden z Was miał problemy w trakcie taklowania żagla np. Za szczególnie wydobywająca się linka trymowa, złe ułożenie rolek danej przedłużki w stosunku do bloczka z rolkami wszytego w żagiel.Do wybierania żagla musicie używać pokaźnej siły, gdyż przede wszystkim powierzchnia stopy danej przedłużki jest zbyt komfortowo ułożyć na niej swoją stopę itd..
nabywając UNI.XT, wszystkie powyższe problemy znikają natychmiast.
Na pierwszy rzut oka, przedłużka UNI XT, wygląda podobnie jak niemało innych przedłużek, jednak "Diabeł tkwi w szczegółach" o których przeczytacie poniżej.
Przedłużka UNI.XT jest najszczególniej uniwersalną przedłużką na rynku windsurfingowym, jeżeli chodzi o możliwość taklowania żagla. Jest praktycznie kompatybilna z każdym żaglem-marką. Dzięki specjalnie rozmieszczonym rolkom w nowo zaprojektowanej stopie,taklowanie żagla staje się nietrudne i przyjemne,nie występują również żadne tarcia, które na ogół są obecne w charakterystycznych przedłużkach. Równocześnie rolki umieszczone są w taki sposób, który zabezpiecza je przed zniszczeniem, lub przypadkowym zranieniem rąk podczas taklowania.
Poniższe zdjęcie pokazuje dwa sposoby taklowania na zróżnicowanych żaglach:
Pozycja nr 1 - kąt 90 stopni -perfekcyjny dla żagli: Gun, Naish, Severne, Loft, Point7 i inne..
Pozycja nr 2 - kąt 0 stopni - rewelacyjny dla żagli: Duotone/North Sails, Gastra, Neil Pryde, Goya, Simmer i inne..
Należy również zauważyć, iż linkę trymową nakładamy na rolki w systemie Loop-Loop-go, po prostu robimy oczka z linki, nakładamy na rolkę i już taklujemy.. -jakie to nietrudne, szybkie i przyjemne..
Należy napisać, że stopa przedłużki posiada trzy otwory na linkę trymową i w zależności od rodzaju żagla ( z kamberami lub bez ), (bloczek wszyty w żagiel wzdłużnie albo poprzecznie), należy ułożyć linkę trymową w inny sposób. Poniższy film przedstawia dokładnie jak należy to robić:
Jak widzicie na filmie, z reguły do żagli bez camberów stosujemy do taklowania tylko jedną rolkę w systemie LOOP-LOOP-GO, ( przy pokaźnych wymiarach żagli poczynając od 7.8 radzimy wykorzystać dwie rolki,, a także przy wszystkich żaglach camberowych w związku z powstającym obfitym napięciem w trakcie wyciągania żagla wykorzystywanie dwóch rolek jest obowiązkowe).
Następnym krokiem jest trymowanie żagla - jego wyciąganie i znowu jest łatwo. Duotone zaprojektował stopę przedłużki poręcznie, zapewniając możliwość oparcia dwóch stóp, co pozwala zwiększyć siłę wybierania o 30%, czyli wyraźnie ułatwić taklowanie. Dzięki inteligentnemu umiejscowieniu knagi, po raz pierwszy można używać dwóch stóp opartych o stopę przedłużki, a tym samym przenosić istotnie obszerniejsze siły, unikając obciążenia dolnej części pleców. Dzisiaj możesz wykorzystać tej samej techniki do wydobywania żagla jak robią to wioślarze podczas wiosłowania, gdzie naturalnie używasz obu stóp, żeby zmobilizować maksymalną moc poprzez pchanie stopami, a nie ciągnięcie przez plecy. To zwiększa wydajność mocy o około 30% w porównaniu do zwykłej pracy jedną nogą!
-Patrz zdjęcie poniżej:
Następną idealną cechą przedłużki jest szybka możliwość roztaklowania żagla, dzięki zmienionemu ustawieniu knagi.Po prostu, połóż swoja stopę na przedłużkę, pociągnij za linkę i to wszystko -już gotowe. Zdjęcie poniżej:
Ważną cechą UNI.XT jest tzw. ISNAP 2.0, bardzo jeżeli chodzi o UNI.XT w wersji RDM i jest to całkowitą nowością.
Jest to system oparty na oryginalnym pierścieniu regulacyjnym SDM, iSNAP 2.0 proponuje kilka niepowtarzalnych korzyści. Przedłużka nie ma już kontaktu z masztem, co zapobiega powstawaniu najmniejszych-micro uszkodzeń. Żadne inne przedłużki RDM przystępne na rynku nie posiadają tej opcji. Dwa boczne piny pierścienia posiadają plastikową główkę, która uniemożliwia uszkodzeniu rurki podczas cyklu regulacji. ISNAP 2.0 jest najlżejszym systemem regulacji na świecie. Jest to sprawdzona konstrukcja, która gwarantuje maksymalną odporność.
Uwaga: RDM iSNAP 2.0 NIE jest kompatybilny ze starszymi przedłużkami RDM (sezon 2019 i starsze).
Kolejną świetną cechą tej przedłużki jest system SHOX ( TYLKO DLA WERSJI SDM ), w który przedłużka może być wyposażona:
JEST TO prekursorskA technologia TŁUMIENIA DRGAŃ! Wszystkie przedłużenia UNI.XT i POWER.XT 2.0 mogą być wzbogacone o oryginalny system zawieszenia Duotone SHOX (z wyjątkiem przedłużki AERO). SHOX jest pierwszym zintegrowanym amortyzatorem, który dodaje do deski podwozie podobne do pełnego zawieszenia w rowerze górskim. Bardzo w warunkach choppu wygładza on deskę i pędnik, absorbując wstrząsy i uderzenia po lądowaniu. Testy we wszystkich wiodących magazynach Windsurfingowych udowodniły, iż pędnik przestaje się trząś, rider może istotnie sprawniej zamienić siłę wiatru co wiąże się ze sporym przyspieszeniem, dzięki czemu jesteś o 2-3 węzły szybszy i chronisz sprzęt i swoje stawy. Czy to speed, racing czy freeride, SHOX.UPGRADE.KIT ( do nabycia osobno ) zdecydowanie zagwarantuje większą kontrolę, pokaźniejszą szybkość i obszerniejszy komfort.
w trakcie żeglowania na fali system zawieszenia SHOX gwarantuje amortyzowane lądowania i powiększoną kontrolę deski podczas schodzenia z linii, jak na dodatek podczas pokonywania białej wody. Modernizacja jest nieskomplikowana do wykonania w kilku prostych krokach. Nowy, nad wyraz sztywny kielich sprawia, że rura zawieszenia nie ma absolutnie żadnego tarcia, elementy tłumiące reagują z większym wyczuciem i dzięki temu jazda jest przyjemniejsza. Nic dziwnego, iż prawie wszyscy nasi najlepsi zawodnicy od Duotone stosują system SHOX na opcję SHOX!
Aby stosować system SHOX, należy dokupić paletę iBASE 2.0 z iTENDON SHOX
Na koniec jeszcze szczegół, który może cieszyć - miejsce na przytrzymanie linki trymowej podczas składowania przedłużki. Zapobiega on plątaniu się linki. Wszystkie UNI.XT i POWER.XT 2.0 posiadają szczelinową nakładkę górną. W ten sposób można pozbyć się nadmiaru liny w trakcie przechowywania i transportu- niby nic, lecz myślimy, że jest to sprytne rozwiązanie - Zdjęcie poniżej:
Wszystko opisane powyżej, może wydawać się dla wielu, bajerami, gadżetami, które są być może niepotrzebne. Jednak każdy z Was musi się zgodzić z faktem, iż opisana przedłużka jest wytworzona z szczególnie potężnego, a zarazem lekkiego stopu aluminium 7075 i naprawdę trudno jest znaleźć lżejszą aluminiową przedłużkę na rynku. Popatrz na poniższą specyfikację:
Uwaga - przed dodaniem przedłużki do koszyka, będziesz miał możliwość wyboru dwóch opcji:
1) RDM-36-ALU
2) RDM SLS-36-CARBON
Należy jeszcze dodać, iż przedłużka zaopatrzona jest w linkę trymową od firmy Taufelberger czyli absolutny top of the top w linkach trymowych. Do tego przedłużka jest kompatybilna z systemem Shox od Duotone.
Duotone jest niezwykle przeświadczony o najwyższej jakości swego artykułu,proponując swoim klientom 2 letnią gwarancję, bez żadnych zawartych warunków. Trwałość jako część jakości DUOTONE zawsze była jedną z cech standardowych tych produktów - i tak pozostanie. Ponieważ pomimo tego, iż Duotone proponuje najlżejsze windsurfingowe części na rynku, potężnie trzyma się swoich sprawdzonej i prawdziwej obietnicy jakości. Zagwarantuje to zaawansowana inżynieria, najwyższa jakość i sprawniejsze zastosowanie minimalistycznców w połączeniu z najnowszymi technologiami obróbki. Legendarna długowieczność DUOTONE została więc w całości zachowana.