Opona Accent Voyager 700 x 40C
Opona o szczególnie prawidłowym stosunku jakości do ceny.
dedykowana do rowerów turystycznych, miejskich albo crossowych.
Jej bieżnik jest dopasowany do jazy po utwardzonych duktach leśnych i szosach i chodnikach.
Daje on nie tylko prawidłową przyczepnośćw dodatku dużą oporność na przebicia.
pozostała wytwarzana z prawidłowej jakości gumowej mieszanki i wyposażona w stalowe druty na obrzeżach.
Najważniejsze właściwości produktu:
Producent: Accent
Model: Voyager
wymiar: 700 x 40C
ETRTO: 42-622
Pasek odblaskowy: NIE
Współpraca z dynamem: TAK
wariant: drutówka
Zalecane ciśnienie powietrza: 3.4 BAR (50 PSI)
Maksymalne ciśnienie powietrza: 5.1 BAR (75 PSI)
Średnia waga: 750 g
Kolor: czarny
dostosowanie wymiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe m.in. Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, istotnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać wyłącznie w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, na dodatek przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się w dodatku nieznaczne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest nad wyraz twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.