Menu

Continental Cross King II Performance 2.2 Opona zwijana 26", black 55-559 | 26x2,2" 2020 Opony MTB

Cechy produktu
  • Producent Continental 
  • Rodzaj opona 
Opis

Opona Continental Cross King 26 x 2.20, czarna, zwijana TLR

Cross King to niezrównana opona wśród tzw. All-rounder'ów, czyli opon na każde niełatwe warunki.

Wszechstronny i zaokrąglony profil dopasuję się do każdego terenu.

Odznacza się perfekcyjnym trzymaniem na zakrętach.

na dodatek oferuje szczególnie dobrą przyczepność przy dość niskim oporze toczenia, a specjalny profil wspomaga samoczyszczenie.

To wszystko czyni z niej rewelacyjną oponę do zawodów Cross Country.

Wysokiej jakości oryginalna mieszanka PureGrip Compound i trójwarstwowa osnowa zapewni wysoką wytrzymałość.

W oponie zaimplementowano umocnione ścianki, które poprawiają ochronę antyprzebiciowa.

producent sugeruje założyć oponę na obręcz 19C-29C.

Opona zwijana do systemu bezdętkowego

Dzięki zastosowaniu wysoce sprężystych włókien kewlarowych opona nieprzeciętnie uszczelnia się na obręczy.

na dodatek znamionuje się o niemało niższą masą aniżeli opona drutowana, co pozytywnie wpływa na opór toczenia.

umocnione ścianki boczne opony - Continental Shield Wall System

Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.

Jest to osiągalne dzięki uzupełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego


Producent: Continental

Model: Cross King

Kod: 0150303

wymiar: 26"x2.2"

ETRTO: 55-559

wariant: zwijana
Pasek odblaskowy: NIE

E-Bike: TAK (typowa prędkość do 25 km/h)

Ciśnienie: 40-54 PSI (2,75 bar - 3,8 bar)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy produktu: 0150399

Średnia waga: ~ 650 g

PureGrip Compound

Ta technika stworzona na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była asygnowana na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano zaawansowaną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w skomplikowanym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i stosowana jest w wyczynowych produktach zarówno w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta zagwarantuje doskonałą przyczepność, lecz jest także trwała i wyjątkowo wytrzymała, ma wszystkie charakterystyczne parametry opon Continental.

Continental Shield Wall System

Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.

Jest to realne dzięki dopełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego

Opona dedykowana do użycia w rowerach elektrycznych.

marka Continental ma bogate doświadczenie w produkowaniu opon do skuterów i motocykli. To spowodowało stworzenie opon nadających się do rowerów z silnikiem elektrycznym rodzaju E-bike.

dostosowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, nad wyraz przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, wytrzymałość i opór toczenia roweru. Opona może działać dobrze tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, ponadto przeznaczenie opony jest tu znaczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się dodatkowo minimalne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest niezwykle twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy stworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon korzystnie łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o niepowtarzalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle niewielki splot dzianiny sprawia, iż opona jest sprężysta i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to obszerniejsza odporność na przecięcie i obszerniejsza solidność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są różnorodne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus i tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii + Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.