Menu

Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych

Cechy produktu

  • Producent Continental 
  • Rodzaj opona 

Opis

WYPRZEDAŻ Ride Tour - Wszechstronna, bezpieczna i trwała.

Ride Tour to odświeżona wersja szczególnie udanej opony TourRide.

Continental zastosował ulepszoną wersję pasa antyprzebiciowego, a także znacząco rozszerzył gęstość oplotu jeszcze bardziej polepszając odporność opony na przebicia.
RideTour zapewnia wszystko, co powinna posiadać prawdziwa opona na trasy turystyczne - i to na wysokim poziomie bezpieczeństwa.

Bieżnik na wszystkie warianty nawierzchni, obowiązkowo pas chroniący przed przebiciem i obfita żywotność sprawiają, że jest to znakomite rozwiązanie dla rowerzystów pokonujących tysiące kilometrów niezależnie od warunków.


cechy:

wymiar: 28" x 1,75"

Etrto: 47-622

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: TAK

rodzaj: drutówka

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,1 BAR (45 PSI) - 4,0 BAR (58 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy towaru: 0101159

Średnia waga: ~ 900 g

Extra puncture belt – Brak dodatkowych zmartwień w ciągu dnia

Rowerzyści poszukujący godnego zaufania towarzysza w codziennych przejażdżkach, niewątpliwie skierują się w stronę opony z systemem Extra PunctureBelt. Ta dodatkowa warstwa utwardzonej gumy, a także wzmocnienia boczne zapewniają wysoki poziom ochrony przed przebiciem, a także uszkodzeniem boków wskutek obtarć. Gdy solidność opony jest naszym priorytetem nie trzeba szukać dalej.

ECO – opony które oszczędzają prąd

Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających prędkości do 25 km/h. Gwarantują niskie opory toczenia i wysoką wytrzymałość na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek uzupełniającej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, posiadają też certyfikat ECE-R 75, oznacza to, iż mogą być użytkowane w prędkich rowerach elektrycznych, do prędkości 50 km/h.

dopasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać dobrze tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, w dodatku przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się ponadto nieduże pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana podczas stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Marka Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową oporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo nieznaczny splot dzianiny sprawia, że opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot dzianiny to pokaźniejsza wytrzymałość na przecięcie i większa solidność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są zróżnicowane struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus oraz dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.