X-King - Królewski w każdym wydaniu!
X-King to niedościgniona opona wśród tzw. All-rounder'ów, czyli opon na każde trudne warunki.
Wszechstronny i zaokrąglony profil dopasuję się do każdego terenu.
Odznacza się rewelacyjnym utrzymaniem na zakrętach.
w dodatku proponuje wyjątkowo dobrą przyczepność przy dość niskim oporze toczenia, a specjalny profil wspomaga samoczyszczenie.
To wszystko czyni z niej idealną oponę do zawodów.
Wysokiej jakości unikalna mieszanka PureGrip Compound i trójwarstwowa osnowa zapewni wysoką trwałość.
właściwości:
wymiar: 29" x 2,0"
Etrto: 50-622
rodzaj: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE
Zalecane ciśnienie powietrza: 3,4 BAR (50 PSI)
Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy produktu: 00150150
Średnia waga: ~ 685 g
Przeznaczenie opony do rodzaju nawierzchni
Hardpack: ubita nawierzchnia
Dry: sucho
Allround: mieszana nawierzchnia
Loose: luźna nawierzchnia
Wet: mokro
Mud: błoto
technologia Continental Performance
PureGrip Compound
Ta technika wytwarzana na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była przeznaczona na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano nowoczesną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w skomplikowanym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i stosowana jest w wyczynowych produktach zarówno w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta zagwarantuje doskonałą przyczepność, lecz jest także trwała i wyjątkowo wytrzymała, ma wszystkie typowe parametry opon Continental.
dostosowanie wymiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać należycie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, w dodatku przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się także śladowe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.
Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Marka Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy tworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon korzystnie łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną niepodatność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o unikalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Wyjątkowo drobny splot tkaniny sprawia, że opona jest elastyczna i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to obszerniejsza odporność na przecięcie i większa odporność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus, a także tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.