Uczę czytać Poradnik dla nauczycieli i rodziców początkujących czytelników
W publikacji przedstawiono czytanie jako cykl rozwiązywania problemów, łamigłówkę czy układanie puzzli. Książka dostarcza cennych, funkcjonalnych wskazówek, jak przygotować dzieci do nauki czytania oraz w jaki sposób wspierać je w nabywaniu tej umiejętności.
Prezentowany w niniejszej publikacji sposób nauczania sztuki czytania przez rozwiązywanie problemów nie wymaga fundamentalnych zmian w dotychczas wykorzystywanych metodach i praktykach dydaktycznych. Nie narzuca żadnych rygorystycznych procedur ani ściśle określonych tworzyw. Pozwala na w pełni spontaniczne doświadczenia z dowolną książką w szkole lub w domu. Punktem wyjścia nie jest z góry założony materiał, którego dziecko ma się nauczyć. Liczy się to, co uczeń aktualnie wie i potrafi, co może wnieść do czytania dowolnego tekstu wspólnie z dorosłym. Nie jest to program, który należy realizować strona po stronie, ale zbiór wskazówek do użycia w pracy z najróżniejszymi czytelnikami i z wykorzystaniem rozmaitych tworzyw.
Recenzja:
Serdecznie wszystkim polecam tę publikację, bardzo rodzicom, opiekunom i nauczycielom czy osobom, które chcą i/lub potrzebują zrozumieć, na czym czytanie polega, lecz niekoniecznie potrzebują sięgać do szerokiej literatury ściśle naukowej. W tej pozycji wiedza jest przekazana w dostępny sposób, poparta przykładami i morzem ćwiczeń, które można dowolnie ze sobą integrować czy wybierać te, które nad wyraz przypadną do gustu. Dzięki tej książce wszyscy poczują się pewniej – dzieci prędko doświadczą tego, że potrafią czytać i jest to przygoda, a osoby dorosłe poczują, że potrafią realnie wspierać w nauce czytania, budujejąc dziecku przestrzeń do eksperymentowania i frajdę z odkrywania znaczeń. Mam nadzieję, iż publikacja ta we wszelkich domach wyszuka swoje miejsce.
dr Paulina Pawlicka, UG
Tytuł Uczę czytać Poradnik dla nauczycieli i rodziców początkujących czytelników Autor Halina Konior-Węgrzynowa Wydawnictwo Harmonia EAN 9788380800045 ISBN 9788380800045 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka ilość stron 120 Format 16.5x23.4x0.4 cm Rok wydania 2015 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.208 kg