Menu

Cyfrowy tubylec w szkole Diagnozy i otwarcia Tom 2 Nauczyciel a nowe technologie w szkole - Nowicka Marzenna, Dziekońska Joanna (opr. miękka)

Cechy produktu
  • ISBN 9788366220034 
  • Oprawa miękka 
  • Autor praca zbiorowa 
Opis

"Oddajemy do Państwa dłoni drugi tom z kolekcji Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia. W pierwszym skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach związanych ze szkolnym funkcjonowaniem współczesnego ucznia - cyfrowego tubylca, dla którego technologie cyfrowe stanowią naturalne środowisko i podstawę egzystencji.

W drugim tomie, zatytułowanym Nauczyciel a świeże technologie w szkole, proponujemy przeniesienie uwagi na osobę nauczyciela. Pedagodzy to cyfrowi imigranci - dopiero w młodości lub choćby później, w dorosłym życiu, rozpoczęli nabywanie umiejętności koniecznych do funkcjonowania w świecie nowych technologii.

[...] Tymczasem dynamicznie zmieniający się świat medialny stawia przed nauczycielem i szkołą świeże wyzwania. Konieczność pokonywania rozbieżności między oddziaływaniem tradycyjnym (chciałoby się rzec analogowym) i wspartym nowymi technikami domaga się od nauczyciela poszukiwania innych dróg porozumienia z uczniami i pełnienia swojej roli.

W niniejszym tomie zapraszamy do refleksji nad prze-mianami funkcjonowania nauczyciela w czasach rozwoju technologii cyfrowych." Fragment Wstępu "Badacze problematyki nowych technice w szkole rzadko koncentrują uwagę na nauczycielach.

Większość opracowań zajmujących się tą motywem rozpatruje metodyczne aspekty włączania urządzeń informacyjno-komunikacyjnych do cyklu kształcenia albo przybliża zagrożenia związane z niewłaściwym wykorzystaniem smartfonów, tabletów czy mediów społecznościowych.

zarówno skupianie się wyłącznie na aspektach dydaktycznych, jak i podkreślanie negatywnych stron mediów zasadniczo ogranicza badanie ich roli w nabywaniu nowych kompetencji czy budowaniu struktur wiedzy.

Przygotowywana pozycja wykracza poza nakreślone wyżej ramy, postrzegając nauczyciela w roli ciągłego poszukiwacza dróg porozumienia z uczniami - użytkownikami nowoczesnych technice. Analiza społecznego kontekstu korzystania z nowych technice w szkole, w tym badanie nastawienia nauczycieli do ich wykorzystywania, jest ważna.

Ta perspektywa dominuje w tekstach recenzowanej książki. " Fragment recenzji dr hab. Grażyny Penkowskiej, prof. UG Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Opinie - 0 opinii + Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.