"Jeśli jesteś nauczycielem lub rodzicem, który chce w twórczy sposób: - kreować słownik muzyczny dziecka, a poprzez to rozwinąć jego audiację, zdolności muzyczne tonalne i rytmiczne, umiejętności wokalne i ruchowe bez względu na poziom własnych kompetencji muzycznych, - wspierać dziecko w odczuwaniu, poznawaniu i rozumieniu rzeczywistości, budowaniu autoekspresji z użyciem jego naturalnej spontaniczności, - zapewnić wielostronny rozwój dziecka w różny sposób, wprowadzać autorski materiał muzyczny oparty na wielu skalach muzycznych, - stworzyć dziecku przestrzeń do budowania relacji społecznych i doświadczeń emocjonalnych, sięgnij po książkę Na prawidłowy początek..., która gromadzi nuty 27 piosenek skomponowanych poprzez Macieja Kołodziejskiego do słów Katarzyny Moskal-Kozak oraz wyróznione z nich motywy tonalne i rytmiczne, 20 autorskich śpiewanek i rytmiczanek (wszystko nagrane na CD) i dużo pomysłów na zabawy muzyczno-ruchowe.
Propozycje te są nie tylko praktyczną egzempli$211kacją podejścia autorów do umuzykalniania dzieci, ale także swoistym odwołaniem do teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona, koncepcji edukacyjno-muzycznych C.
Orffa, E. Jaques-Dalcroze'a, Z. Kodály'a, a także teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Muzyka, ruch, język i zabawa są ściśle powiązane i mogą się przenikać, a zarazem wchodzić w interakcje, nie tylko w edukacji muzycznej,w dodatku w pedagogice integracyjnej i edukacji specjalnej.
Utwory inspirujące ruch, taniec, odgrywanie ról, język i ekspresja emocjonalna stanowią ważną część programu nauczania i uczenia się dzieci najmłodszych. W muzykoterapii dzieci zaś, systematyczne korzystanie z piosenek jest jednym z podstawowych narzędzi, które terapeuta ma do dyspozycji, ponieważ w prawie wszystkich jej rodzajach piosenki użytkowane są do nakłaniania do nawiązywania kontaktów, wspierania relacji albo wzajemnej pomocy, a więc służą dynamice rozwoju społecznego i emocjonalnego.
Autorzy książki przygotowali także dodatkowe wersje nagrań: płyta 1 1. Śpiewanki i rytmiczanki w wersji mp3 - gotowe nagrania 10 śpiewanek (krótkich form melodycznych bez słów na różnych skalach i metrum) i 10 rytmiczanek (niedługich form rytmicznych, opartych na różnym metrum i sylabie neutralnej).
płyta 2 2. Aranże w wersji mp3 - instrumentalne wersje 27 autorskich piosenek z książki wraz z gotowymi nagraniami motywów tonalnych i rytmicznych do słuchania i imitowania poprzez dzieci. Materiał służy rozwijaniu słownika muzycznego dzieci, a także zezwala na zastosowanie piosenek w trakcie zajęć muzycznych, uroczystości i innych zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i pozaszkolnych.
płyta 3 3. Elektroniczną wersję płyty CD dołączonej do książki w formacie mp3.