Piasta tylna FH-M756
Piasta Shimano FH-M756 jest niezwykle jednostajną, mocną i konkretną konstrukcją. Dzięki szczególnie wysokiej klasy skośnym łożyskom kulkowo - stożkowym zabezpieczonych uszczelnieniami labiryntowo - kontaktowymi. Poradzi sobie w każdym terenie jak i warunkach atmosferycznych. Technologie te ograniczają też do minimum wizyty w serwisie. Dla zmniejszenia wagi kołnierze piaty zostały nawiercone, a dla poprawienia trwałości korpus został wytwarzany z anodowanego aluminium oraz został przypasowany do montażu tarcz hamulcowych w standardzie 6 śrub. Piasta jeszcze współpracuje z hamulcami rodzaju V-Brake. Bębenek jest on kompatybilny z kasetami 8, 9 i 10-cio rzędowymi. Piasta wyekwipowana jest w lekki i potężny zacisk, który pozwala na prędki montaż / demontaż koła bez użycia narzędzi. Wybierają ją zwykle rowerzyści uprawiający kolarstwo górskie w każdej odmianie, a jej uniwersalność umożliwia montaż w rowerach typu crossowego czy turystycznego.
Najważniejsze atrybuty artykułu:
Producent: Shimano
Grupa osprzętu: Deore XT
Model: FH-M756
przystosowana do kaset: 8,9 i 10-cio rzędowych
Łożyska: skośne kulkowo - stożkowe
Korpus: aluminium anodowane
Zacisk: dźwignia aluminiowa oś stalowa
Uszczelnienia: labiryntowo - kontaktowe
Szerokość montażowa: 135 mm
kanon mocowania tarczy: 6 śrub
ilość otworów na szprychy: 32
Średnica osi: 10 mm
średnia waga produktu: 407 g + zacisk 65 g
Kolor: czarny matowy
zaimplementowane technologie Shimano:
ŁOŻYSKA KULKOWO - STOŻKOWE
(Cup & Con bearing)
Łożyska kulkowo - stożkowe cechują się więszą wytrzymałością niżeli zamknięte łożyska maszynowe. Dzieje się tak dzięki wydajniejszemu przenoszeniu obciążeń poprzecznych i pionowych, czego efektem są nieprzeciętnie płynne obroty i dłuższa żywotność.
LABIRYNTOWE I KONTAKTOWE USZCZELNIENIE
(Labyrinth & Contact Sealing)
Uszczelki o specjalnej konstrukcji znajdujące się wewnątrz piasty bronią mechanizm łożyska przed dostaniem się do niego błota, piasku, wody, ograniczając potrzebę konserwacji, jak rownież gwarantując dłuższą żywotność mechanizmu. To z kolei przyczynia się do zapewnienia właściwego działania przez dłuższy czas, choćby w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.
standard MOCOWANIA TARCZY NA 6 ŚRUB
(6 bolts standard)
Montaż tarczy hamulcowej w standardzie na 6 śrub jest wyjątkowo popularnym rozwiązaniem. Zamontujemy na taką piastę praktycznie każdą tarczę dowolnego producenta.W tym systemie otwory na śruby mocujące tarczę są rozstawione na średnicy 44 mm w odstępie od siebie co 21 mm. Tarcza z zasady jest montowana przy pomocy śrub na klucz torx T25, które powinny być zabezpieczone klejem do gwintów.