Piasta przednia HB-M8000
Piasta Shimano HB-M8000 jest prawie najwyższym modelem ustępującym jedynie królewskiemu XTR.
Deore XT ma wszystkie technologie co grupa wyższa ustępuje mu jedynie pod względem wagi.
Postawiono tutaj na odporność i trwałość składników. Piastę wyposażono w niezwykle wysokiej klasy łożyska kulkowo - stożkowe,
zabezpieczone uszczelnieniami labiryntowo - kontaktowymi. Dzięki temu poradzi sobie w każdym terenie jak i warunkach atmosferycznych.
Dla zmniejszenia wagi i poprawienia trwałości korpus został wytworzony z anodowanego aluminium oraz został dostosowany do montażu tarcz hamulcowych w systemie centerlock.
wyposażona jest w lekki i solidny zacisk, który pozwala na szybki montaż / demontaż koła bez użycia narzędzi.
Wybierają ją przede wszystkim rowerzyści uprawiający kolarstwo górskie w każdej odmianie, a jej uniwersalność umożliwia montaż w rowerach rodzaju crossowego czy turystycznego.
Najważniejsze właściwości towaru:
Producent: Shimano
Grupa osprzętu: DEORE XT
Model: HB-M8000
Łożyska: skośne kulkowo - stożkowe
Korpus: aluminium anodowane
Zacisk: dźwignia aluminiowa oś stalowa
Uszczelnienia: labiryntowo - kontaktowe
Szerokość montażowa: 100 mm
kanon mocowania tarczy: centerlock
ilość otworów na szprychy: 32
Średnica osi: 9 mm
Średnia waga artykułu: 166 g + zacisk 59 g
Kolor: czarny
zaimplementowane technologie Shimano:
ŁOŻYSKA KULKOWO - STOŻKOWE
(Cup & Con bearing)
Łożyska kulkowo - stożkowe cechują się pokaźniejszą wytrzymałością niż zamknięte łożyska maszynowe. Dzieje się tak dzięki sprawniejszemu przenoszeniu obciążeń poprzecznych i pionowych, czego konsekwencją są nadzwyczajnie płynne obroty i dłuższa żywotność.
LABIRYNTOWE I KONTAKTOWE USZCZELNIENIE
(Labyrinth & Contact Sealing)
Uszczelki o specjalnej konstrukcji znajdujące się w środku piasty chronią mechanizm łożyska przed dostaniem się do niego błota, piasku, wody, ograniczając potrzebę konserwacji, jak też zapewniając dłuższą żywotność mechanizmu. To z kolei przyczynia się do zapewnienia właściwego działania poprzez dłuższy czas, nawet w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.
SYSTEM MOCOWANIA TRACZY HAMULCOWEJ
(Centerlock)
System CENTERLOCK nietrudny montaż tarczy hamulca przy pomocy wypustu i pierścienia blokującego. System mocowania z pierścieniem blokującym redukuje czas pracy przy rowerze, skracając procedurę montażu i demontażu. W dodatku bezpieczne mocowanie przy pomocy wypustu zwiększa precyzję i sztywność, równocześnie poprawiając wydajność hamowania.
TULEJA Z WEWNĘTRZNYM SMAROWANIEM
(Internal Grease Sleeve)
Piasty zawierają wewnętrzne pierścienie o-ring oraz tuleje smarowe pomagające utrzymać poziom smaru, a także przedłużyć żywotność.