Grupa EBC Brakes której prezesem do chwili obecnej jest Andy Freeman, zostala zalozona w 1978 roku. Od poczatku swojej dzialalnosci, firma EBC byla pionierem w tworzeniu klocków i tarcz mulcowych do motocykli. W drugiej polowie lat 80-tych, grupa ta urosla do rangi czolówki swiatowej z niezwykle mocna pozycja w kazdym segmencie przemyslu zwiazanego z hamulcami. Po zdominowaniu rynku motocyklowego, co objawilo sie najwieksza sprzedaza i dostepnym asortymentem na zachodnich rynkach, EBC BRAKES zajelo sie produkcja szerokiego asortymentu klocków do rowerów górskich, samochodów osobowych, samochodów wyscigowych i rajdowych, ciezarówek, autobusów a choćby lokomotyw! Grupa EBC ma fabryki w Northampton i Bristolu w dużej Brytanii, a także w Cleveland i Ohio w USA. Produkty tej producenta sa znane i sprzedawane w wiekszosci krajów swiata przez siec dystrybutorów. Firma EBC Polska, zostala utworzona w celu dystrybucji produktów firmy na rynkach: Polskim, Bialoruskim i Ukrainskim.
Do podstawowych elementów hamulca bębnowego zaliczają się:
bęben hamulcowy – ruchomy człon hamowany.
szczęki hamulcowe – nieruchomy człon hamujący, wyposażony w okładziny cierne. W trakcie hamowania szczęki naciskane rozpieraczem wykonują niepokaźny ruch – obrót o nad wyraz znikomy kąt. W typowych budowach występują dwie szczęki. Szczęka obracająca się zgodnie z kierunkiem obrotu bębna nazywana jest szczęką współbieżną, natomiast szczęka obracająca się przeciwnie do kierunku obrotu bębna – szczęką przeciwbieżną.
rozpieracz szczęk – sterowalny komponent odpowiedzialny za docisk szczęk do bębna. Typowo jest to siłownik hydrauliczny lub składnik mechaniczny (np. Krzywka). W niektórych kompozycjach używana jest obszerniejsza liczba rozpieraczy. Rozpieraczem steruje zewnętrzny mechanizm sterujący.
sprężyna odciągająca – składnik odpowiedzialny za powrót, a także utrzymanie szczęk w pozycji braku styku z bębnem.
bęben hamulcowy – ruchomy człon hamowany.
szczęki hamulcowe – nieruchomy człon hamujący, wyposażony w okładziny cierne. W trakcie hamowania szczęki naciskane rozpieraczem wykonują niepokaźny ruch – obrót o nad wyraz znikomy kąt. W typowych budowach występują dwie szczęki. Szczęka obracająca się zgodnie z kierunkiem obrotu bębna nazywana jest szczęką współbieżną, natomiast szczęka obracająca się przeciwnie do kierunku obrotu bębna – szczęką przeciwbieżną.
rozpieracz szczęk – sterowalny komponent odpowiedzialny za docisk szczęk do bębna. Typowo jest to siłownik hydrauliczny lub składnik mechaniczny (np. Krzywka). W niektórych kompozycjach używana jest obszerniejsza liczba rozpieraczy. Rozpieraczem steruje zewnętrzny mechanizm sterujący.
sprężyna odciągająca – składnik odpowiedzialny za powrót, a także utrzymanie szczęk w pozycji braku styku z bębnem.