Grupa EBC Brakes której prezesem do chwili obecnej jest Andy Freeman, zostala zalozona w 1978 roku. Od poczatku swej dzialalnosci, firma EBC byla pionierem w produkowaniu klocków i tarcz mulcowych do motocykli. W drugiej polowie lat 80-tych, grupa ta urosla do rangi czolówki swiatowej z bardzo mocna pozycja w kazdym segmencie przemyslu zwiazanego z hamulcami. Po zdominowaniu rynku motocyklowego, co objawilo sie najwieksza sprzedaza i dostepnym asortymentem na zachodnich rynkach, EBC BRAKES zajelo sie produkcja szerokiego asortymentu klocków do rowerów górskich, samochodów osobowych, samochodów wyscigowych i rajdowych, ciezarówek, autobusów a nawet lokomotyw! Grupa EBC posiada fabryki w Northampton i Bristolu w znacznej Brytanii oraz w Cleveland i Ohio w USA. Produkty tej marki sa znane i sprzedawane w wiekszosci krajów swiata poprzez siec dystrybutorów. Marka EBC Polska, zostala utworzona w celu dystrybucji produktów producenta na rynkach: Polskim, Bialoruskim i Ukrainskim.
Do podstawowych składników hamulca bębnowego zaliczają się:
bęben hamulcowy – ruchomy człon hamowany.
szczęki hamulcowe – nieruchomy człon hamujący, wyekwipowany w okładziny cierne. W trakcie hamowania szczęki naciskane rozpieraczem wykonują niewiele znaczący ruch – obrót o nad wyraz niewielki kąt. W standardowych kompozycjach występują dwie szczęki. Szczęka obracająca się zgodnie z kierunkiem obrotu bębna nazywana jest szczęką współbieżną, natomiast szczęka obracająca się przeciwnie do kierunku obrotu bębna – szczęką przeciwbieżną.
rozpieracz szczęk – sterowalny składnik odpowiedzialny za docisk szczęk do bębna. Z zasady jest to siłownik hydrauliczny albo komponent mechaniczny (np. Krzywka). W niektórych budowach stosowana jest obszerniejsza liczba rozpieraczy. Rozpieraczem steruje zewnętrzny mechanizm sterujący.
sprężyna odciągająca – komponent odpowiedzialny za powrót oraz utrzymanie szczęk w pozycji braku styku z bębnem.
bęben hamulcowy – ruchomy człon hamowany.
szczęki hamulcowe – nieruchomy człon hamujący, wyekwipowany w okładziny cierne. W trakcie hamowania szczęki naciskane rozpieraczem wykonują niewiele znaczący ruch – obrót o nad wyraz niewielki kąt. W standardowych kompozycjach występują dwie szczęki. Szczęka obracająca się zgodnie z kierunkiem obrotu bębna nazywana jest szczęką współbieżną, natomiast szczęka obracająca się przeciwnie do kierunku obrotu bębna – szczęką przeciwbieżną.
rozpieracz szczęk – sterowalny składnik odpowiedzialny za docisk szczęk do bębna. Z zasady jest to siłownik hydrauliczny albo komponent mechaniczny (np. Krzywka). W niektórych budowach stosowana jest obszerniejsza liczba rozpieraczy. Rozpieraczem steruje zewnętrzny mechanizm sterujący.
sprężyna odciągająca – komponent odpowiedzialny za powrót oraz utrzymanie szczęk w pozycji braku styku z bębnem.