wszakże repetytorium zostało przygotowane najczęściej z myślą o uczniach klas ósmych, lecz nie jest ułożone ściśle według założeń oficjalnego testu ósmoklasisty na zakończenie szkoły podstawowej – wychodzi poza ten schemat.
Ma za zadanie pomóc jednocześnie w przygotowaniu do tego egzaminu, jak jeszcze do egzaminu do klas dwujęzycznych w liceach ogólnokształcących, a na dodatek wyznaczyć, które umiejętności uczeń powinien jeszcze doskonalić.
Repetytorium tworzą cztery główne części:
1. Słownictwo. 14 pierwszych działów dotyczy słownictwa tematycznego, którego opanowanie jest przewidziane w podstawie programowej dla szkoły podstawowej. Oprócz nich są zadania na przećwiczenie znajomości słownictwa w innych postaciach, takich jak hangman (bazujące na grze towarzyskiej wisielec), z zakresu słowotwórstwa czy wykorzystania słownictwa w danym kontekście.
2. Rozumienie tekstu czytanego. Sprawdzenie tej umiejętności przyjmuje zróżnicowane formy: kompletowanie luk w tekście, określanie prawdziwości stwierdzeń, szukanie synonimów. Teksty przytaczane w zadaniach pochodzą na ogół ze źródeł brytyjskich, czyli są „z życia wzięte".
3. Struktury gramatyczne. obszerny nacisk położono na przećwiczenie form pytających i przeczących na poziomie wszelkich czasów języka angielskiego. Ta umiejętność często wymaga intensywnego treningu, a jest kluczowa dla wydajnego posługiwania się wszystkim strukturami czasownikowymi w języku angielskim. Oczywiście w tej części znajdują także zadania na zastosowanie czasów w języku angielskim, które istotnie odbiega od schematu zastosowania czasów w języku polskim. Uzupełnieniem są zestawy zadań sprawdzające umiejętność zastosowania wielu innych struktur języka angielskiego w postaci transformacji zdań, m.in. W formie wielokrotnego wyboru.
4. Tłumaczenia. Wszystkie zadania zostały tak skonstruowane, że wymagają przetłumaczenia dłuższych fragmentów zdań z języka polskiego na język angielski. Sprawdzają znajomość słownictwa i użycia oryginalnych struktur języka angielskiego.